W codziennej pracy stawiamy na dialog

Firma Servier Polska po raz kolejny nagrodzona prestiżowym tytułem Solidny Pracodawca Roku. Od lat wyróżnienie przyznawane jest przedsiębiorstwom, dla których ludzie to największy kapitał, a wsparcie społeczności lokalnej jest na stałe wpisane w ich działania.

Celem programu jest identyfikacja i nagrodzenie najlepszych pracodawców w Polsce, szczególnie tych, którzy w ramach swojej działalności wyróżniają się innowacyjnymi praktykami z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi. Projekt powstał z myślą o wyłanianiu, honorowaniu i promowaniu firm, które prowadzą wzorcową politykę personalną, co bezpośrednio przekłada się na jakość świadczonych produktów i usług na wymagającym rynku polskim.

Na pierwszym miejscu zawsze ludzie

To przesłanie, które towarzyszy firmie Servier od początku działalności w Polsce. Jest też motywacją do przeprowadzania regularnie badań dotyczących zaangażowania i zadowolenia pracowników. Badanie PULSE prowadzone przez Instytut Gallupa jest narzędziem, z którego systematycznie korzystamy, a dodatkowo kierując się bliską nam filozofią pracy na mocnych stronach – czyli tzw. talentach – możemy w skali organizacji oceniać natężenia pewnych cech, zwanych talentami. Dzięki temu w Servier Polska identyfikujemy mocne strony zespołów, począwszy od zaspokojenia podstawowych potrzeb pracowników, przez rozwój indywidualny, aż po pracę w grupie i rozwój całego zespołu. W codziennej pracy stawiamy na dialog. Wierzymy, że jest on dobrym fundamentem rozwoju zarówno naszych pracowników, jak również całej organizacji. Z dumą patrzymy na wyniki tego badania, które z każdym rokiem są coraz wyższe. Jednocześnie z dużą uwagą wsłuchujemy się w głos naszych pracowników sprawnie identyfikując obszary do dalszego rozwoju. Wierzymy, że tworząc platformę do dialogu i otwartego feedbacku tworzymy środowisko oparte na wspólnej odpowiedzialności za to, jak nam się pracuje i współpracuje.

Przyjazne środowisko pracy

Pracownicy Servier Polska wiążą się z firmą na lata. Ponad 72% osób zatrudnionych w firmie ma minimum 10-letni staż pracy – dla większości jest to pierwsze miejsce pracy, wielu z nich pracuje tu ponad 16 lat. Dziś zdecydowaną większość pracowników stanowią kobiety (to ponad 76 proc. zatrudnionych), a realizowany przez Grupę Servier program „She is Servier” wspiera je w rozwoju zawodowym. W Polsce program ten ma bardzo realne odzwierciedlenie. Już dziś spośród 50 menedżerów zarządzających zespołami w polskiej filii Servier, aż połowę stanowią kobiety.
– Troszczymy się o równe możliwości rozwoju zawodowego niezależne od wieku czy płci. Koncentrujemy się na tworzeniu komfortowych warunków pracy również dla rodziców, umożliwiając im łączenie obowiązków zawodowych z rodzicielstwem. Było to dla nas priorytetem jeszcze na długo przed wprowadzeniem tzw. dyrektywy rodzicielskiej. Potwierdzeniem tego, że tworzymy przyjazne środowisko pracy zarówno dla pracowników biurowych, jak i tych w terenie jest utrzymujący się na stałym – niskim poziomie wskaźnik rotacji pracowników.

Dbałość o zdrowie pracowników

Firma Servier od lat konsekwentnie i regularnie organizuje akcje profilaktyczno-edukacyjne dla swoich pracowników i ich rodzin pod hasłem Be healthy, be happy. Są to m.in. bezpłatne badania onkologiczne, kardiologiczne czy badania USG, a także konsultacje specjalistyczne i cykliczne szczepienie przeciw grypie. Przez cały rok pracownicy wraz z rodzinami mogą również korzystać z opieki zdrowotnej w prywatnym centrum medycznym.
– Oprócz działań skierowanych bezpośrednio do pracowników, nasza firma organizuje również edukacyjne spotkania dla dzieci pracowników, które łączą zabawę z edukacją zdrowotną. Na co dzień zachęcamy naszych pracowników do zachowania zdrowego balansu pomiędzy pracą a życiem zawodowym. Poprzez m.in. dodatkowe dni wolne od pracy w ciągu roku czy dwie godziny dla rodziny wspieramy ich w tym.

Zaangażowanie społeczne

Firma Servier od początku swojej działalności w Polsce jest utożsamiana z nowoczesnymi terapiami przede wszystkim w kardiologii, diabetologii i psychiatrii, od kilku lat również w onkologii – szczególnie w obszarach o niezaspokojonych potrzebach medycznych. Mając fundamenty organizacji typu non-profit firma Servier niesie ze sobą głębokie zobowiązanie wobec społecznej odpowiedzialności. Od ponad dwóch dekad konsekwentnie organizuje ogólnopolskie kampanie społeczne w obszarze kardiologii, onkologii i depresji. W ramach tych kampanii tylko w ostatnich latach badaniami profilaktycznymi i działaniami edukacyjnymi zostało objętych ponad 84 tysiące pacjentów.
– Otrzymanie tytułu Solidny Pracodawca Roku 2023 jest dla nas prestiżowym wyróżnieniem i stanowi potwierdzenie odpowiedzialnej polityki personalnej prowadzonej od lat – bo tytuł ten jest przyznany nam już po raz kolejny. Każdego dnia pracujemy nad tym, aby nasza działalność opierała się na wartościach takich jak zaufanie, uczciwość i transparentność, co pozwala nam oferować naszym obecnym i przyszłym pracownikom wyjątkowe standardy, które wyróżniają nas na konkurencyjnym rynku – podsumowuje Marta Rojek-Czech.

You may also like...

error

Enjoy this blog? Please spread the word :)

RSS
LinkedIn
Share
Follow by Email