Zaangażowany i różnorodny zespół to nasz sekretny składnik

Kapituła konkursu Solidny Pracodawca Roku wyłoniła firmy wyróżniające się wysokimi standardami w zakresie zatrudnienia. Organizacje są oceniane pod kątem klarowności oraz rzetelności ich codziennych działań, a szczególnie brane pod uwagę są takie obszary jak możliwości rozwoju i awansu, system motywacyjny, świadczenia socjalne czy dynamika zatrudnienia na przestrzeni ostatnich lat. Jednak to nie wszystko – ważnym aspektem są również zewnętrzne i wewnętrzne opinie o firmie. Dla Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie, która po raz kolejny otrzymała ten prestiżowy tytuł, rozwój zespołu i bieżące odpowiadanie na jego potrzeby odgrywają kluczową rolę.

To silny i zaangażowany zespół jest sekretnym składnikiem Coca-Cola HBC, dlatego staramy się stwarzać dla naszych pracowników możliwie najlepsze warunki rozwoju, wsłuchujemy się w ich potrzeby i dbamy o to, by każdy dobrze czuł się w naszej organizacji. Budujemy inkluzywne środowisko pracy. Wierzymy, że to właśnie otwartość, sprawiedliwe traktowanie i różnorodność na wielu poziomach pozwalają tworzyć wspaniałe zespoły – reprezentujące wiele punktów widzenia, kompetencji i doświadczeń. Cieszymy się, że nasze podejście jest dostrzegane i doceniane – na pewno będziemy je kontynuować – mówi Katarzyna Bajek-Bartold, dyrektorka działu People & Culture w Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie.

Dążenie do równej reprezentacji

To podejście to nie tylko teoria. W Coca-Cola HBC w ramach zespołu People & Culture utworzono dedykowane stanowisko – Culture Programs Manager, którego rolą jest promowanie kultury organizacyjnej firmy oraz poszerzanie wiedzy pracowników w obszarze DE&I (Diversity, Equity & Inclusion). – W Misji Zrównoważonego Rozwoju 2025 określiliśmy jasny cel – wyrównanie liczby kobiet i mężczyzn na stanowiskach kierowniczych. Jesteśmy na dobrej drodze do jego osiągnięcia. Przywództwo i skuteczne podejmowanie decyzji to umiejętności, które może posiadać każdy – niezależnie od płci, wyznania, narodowości czy innych kwestii, które pięknie nas różnią – mówi Jolanta Szczęsna-Kozieł, która pełni tę rolę w firmie. – W samym zarządzie Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie mamy wspaniałą reprezentację kobiet. Chcielibyśmy, by było ich więcej także na stanowiskach kierowniczych, dlatego tworzymy dla nich dedykowane programy – dodaje menedżerka. Coca-Cola HBC zbudowała sieć networkingową „Power of Female”, w ramach której uczestniczki mogą spotkać się z globalnymi liderkami i liderami firmy, oraz kobiecych inicjatyw, by z jednej strony zdobywać wiedzę i inspirację, z drugiej – poszerzać swoją sieć profesjonalnych kontaktów. By wesprzeć menedżerki na ich drodze na najwyższe stanowiska przywódcze, Grupa Coca-Cola HBC stworzyła także projekt mentoringowy „Women in Leadership”. Dzięki niemu przyszłe liderki ze wszystkich oddziałów organizacji mają możliwość rozwijać się pod okiem najbardziej doświadczonych ekspertek i ekspertów z różnych krajów i działów firmy. Podobną możliwość daje zewnętrzny projekt LeadersIN, którego Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie jest aktywnym uczestnikiem – biorą w nim udział zarówno menedżerki w roli „mentee”, jak i członkowie zarządu w roli mentorów.
Poza programami stworzonymi dla kobiet, Coca-Cola HBC od lat rozwija szereg inicjatyw, dzięki którym każdy, bez względu na płeć, może poszerzać swoje horyzonty – mentoring, coaching, szkolenia specjalistyczne oraz dotyczące kompetencji miękkich, możliwość uczestnictwa w lokalnych i międzynarodowych projektach w ramach różnych działów oraz programy Fast Forward przeznaczone dla osób o największym potencjale.

Kultura słuchania

Coca-Cola HBC stawia na otwartą komunikację i regularną informację zwrotną udzielaną zarówno w ramach zespołów, jak i bezpośrednio pracodawcy. Cyklicznie (przynajmniej dwa razy w roku) przeprowadzane są badania My Voice, w którym pracownicy mogą wyrazić swoje opinie na temat kultury organizacji. Dzięki temu firma jest w stanie na bieżąco rozpoznawać zarówno swoje mocne strony, jak i obszary do rozwoju, i na bieżąco reagować na potrzeby zespołu. Takie badania cieszą się dużą popularnością w Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie – ludzie chętnie dzielą się swoimi opiniami. W ostatnim wzięło udział aż 91% zatrudnionych.
Firma przykłada ogromną wagę do atmosfery i jakości współpracy, dlatego daje także możliwość wyrażenia opinii na temat działań innych zespołów. W ankiecie „Collaborating for Impact” każdy może anonimowo docenić koleżanki i kolegów reprezentujących pozostałe działy firmy lub wskazać obszary, które warto poprawić, by współpraca była bardziej efektywna i przyjemna.
W Coca-Cola HBC nie ma miejsca na przejawy dyskryminacji i nietolerancji, dlatego pracownicy mogą wyrażać swoje opinie i zgłaszać uwagi nie tylko w cyklicznych badaniach, ale każdego dnia – i co ważne w pełni anonimowo. By to ułatwić, do ich dyspozycji firma oddała dedykowane narzędzie
SpeakUp!.

Różnorodne, czyli dopasowane do ludzi

Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie stawia na różnorodność nie tylko w zakresie tworzenia zespołów, ale też benefitów dla pracowników, tak aby każdy znalazł coś dla siebie. Przykładem może być wybór kart sportowych czy systematycznie rozwijana oferta dodatkowych świadczeń, które odpowiadają na potrzeby osób w różnym wieku i momencie życia. I tak, zespół Coca-Cola HBC może cieszyć się nie tylko takimi benefitami jak wspomniany dostęp do obiektów sportowych i rekreacyjnych, opieka medyczna czy ubezpieczenia, ale także kafeterią usług (takich jak masaże, bilety do kina czy teatru, wycieczki) i bonów zakupowych, kartą lunchową, dzięki której mogą opłacać posiłki w restauracjach i kawiarniach oraz produktami z portfolio firmy – zarówno w formie atrakcyjnej cenowo sprzedaży pracowniczej, jak i deputatu, który każdego kwartału przekazywany jest pracownikom.
Firma jest również zaangażowana w szereg kampanii, szkoleń i spotkań dotyczących tematyki DE&I, jak i kursów związanych z eliminowaniem tzw. nieświadomego uprzedzenia oraz promowaniem wielokulturowości. W komunikacji wewnętrznej szczególnie ważne są spotkania zespołów z całego regionu, podczas których prowadzone są otwarte rozmowy pracowników z zarządem. Organizowane są również spotkania z serii „Kawa z…”, które pozwalają lepiej poznać osoby dołączające do organizacji lub obejmujące nowe stanowiska. Natomiast by wzmacniać istniejące już relacje oraz budować silny i zintegrowany zespół, Coca-Cola HBC nieustannie tworzy różne okazje, by pracownicy mogli spędzić jakościowy czas razem. Firma nie tylko integruje zespół, ale stwarza także okazje dla rodzin i znajomych swoich pracowników, by ci mogli poznać środowisko pracy bliskich. W każdy wakacyjny piątek biuro otwierane jest dla gości – na dzieci czekają sale zabaw z profesjonalnymi animatorami na pokładzie, a na partnerów i przyjaciół – pyszna kawa Costa Coffee oraz orzeźwiające napoje. Organizowane są także inne dedykowane wydarzenia, na które pracownicy mogą zabrać swoich bliskich – firma celebruje z zespołem ważne jubileusze, święta, wyjątkowe momenty czy kolejne sukcesy.

Coca-Cola HBC
Warsaw, Poland, 2022
Credit: Ed Robinson

 

You may also like...

error

Enjoy this blog? Please spread the word :)

RSS
LinkedIn
Share
Follow by Email