Profesjonaliści i Pasjonaci w Rossmannie

Dobrze znana Polakom już od niemal 30 lat sieć drogerii z charakterystycznym Centaurem w logo jest niekwestionowanym liderem rynku w Polsce. Odważne decyzje biznesowe, otwarcie na nowe rozwiązania oraz technologie, kreowanie innowacyjnych rozwiązań – wszystko to sprawia, że to właśnie Rossmann wyznacza trendy i standardy w swojej branży.

W żadnym z wyżej wymienionych aspektów Rossmann nie byłby liderem, gdyby nie ludzie. Jak mówi Ilona Perużyńska-Zych – Dyrektor Działu Personalnego w Rossmannie,
za sukcesem marki, stoją właśnie pracownicy: – To dzięki nim od wielu lat Rossmann wybierany jest ulubioną drogerią Polaków. To właśnie dzięki ludziom nasza firma nieustannie się rozwija. Nasi pracownicy każdego dnia dowodzą, że w Rossmannie można rozwijać się nie tylko zawodowo, ale dzięki swojej aktywności realizować pasje. Wiele pasji.

Firma skupiona na ludziach

Przyglądając się od kilku lat działaniom firmy w aspekcie budowania silnej marki pracodawcy, trudno byłoby nie dostrzec, że to właśnie człowiek nieustająco znajduje się w centrum uwagi. Firma wprost to komunikuje także do przyszłych pracowników. Hasłami przewodnimi HR-owych kampanii w minionych latach były „To nie jest zwykła praca. To nie są zwykli Ludzie”, „Po pierwsze ludzie”.
To, co niezwykle ważne, to fakt, że w przypadku Rossmanna nie są to puste, chwytliwe slogany. Za każdym z tych haseł kryją się konkretne działania firmy. Po pierwsze ludzie było zwieńczeniem wprowadzenia w Rossmannie DNA, czyli zbioru wartości, z którymi identyfikują się pracownicy. Było ono też swego rodzaju określeniem tożsamości firmy.
Skupiając się na ludziach, warto zapytać jak klienci, ale też jak sama firma postrzega swoich pracowników. Ilona Perużyńska-Zych odpowiada: – Gdyby ktoś zapytał, jak krótko można scharakteryzować pracowników Rossmanna, odpowiedź byłaby prosta: Profesjonaliści i pasjonaci!
To nie dziwi. Rossmann stwarza swoim pracownikom szereg możliwości, aby mogli z dumą o sobie mówić, że są zarówno profesjonalistami i pasjonatami. Pod takim hasłem właśnie rozpoczyna się obecna kampania Employer Brandingowa w Rossmannie.

Profesjonaliści

Trenerzy z Działu Personalnego każdego roku przeprowadzają dziesiątki szkoleń, w których udział bierze kilka tysięcy pracowników. Są to zarówno szkolenia w formie stacjonarnej, jak i online. Ta druga opcja szczególnie zyskała na znaczeniu zwłaszcza w czasie zdominowanym przez pandemię. Mimo iż w Rossmannie duży nacisk kładziony jest na możliwość budowania i rozwoju bezpośrednich relacji, to rozbudowana oferta szkoleń online umożliwiła firmie działanie na jeszcze większą skalę, co w przypadku tak rozproszonego biznesu ma niebagatelne znaczenie. Szkolenia biznesowe, menedżerskie, stanowiskowe czy proceduralne, a także specjalnie przygotowane projekty rozwojowe to w firmie Rossmann codzienność. Niebagatelna forma realizowanych szkoleń, a także ciekawa, odpowiednio dobrana do etapu rozwoju zawodowego tematyka sprawiają, że pracownicy chętnie w nich uczestniczą.

Rozwojowa podróż

Kilka tygodni temu firma uruchomiła Nawigatora Rozwoju, czyli platformę szkoleniowo-rozwojową dla pracowników. Już w pierwszym dniu funkcjonowania, w zaledwie kilkanaście godzin platforma zanotowała ponad 1000 logowań.
– Wspólnie wyruszyliśmy w niezwykłą prorozwojową podróż. Będziemy się rozwijać, zdobywać wiedzę i nabierać apetytu na więcej! Motywem przewodnim naszego przedsięwzięcia jest właśnie podróż, przez którą odkrywamy nowe obszary, nabywamy nowe kompetencje, ugruntowujemy swoją wiedzę w zakresach, które są nam potrzebne do codziennej pracy. Naszym przewodnikiem został brand hero Steward, który będzie nam towarzyszył w podróży szkoleniowej i wspierał w odkrywaniu nowych zakamarków rozwoju. Odwagą jest sięgać po więcej, a my chcemy sięgać po więcej razem! – deklaruje odważnie Maja Kwiatkowska – Kierownik Działu ds. Rozwoju Pracowników.

Pasjonaci

Co do profesjonalizmu pracowników Rossmanna raczej nie można mieć żadnych wątpliwości. Firma jest nie tylko liderem rynku, ale też w minionych latach często była wybierana ulubioną drogerią Polaków. Stali klienci wskazują, że profesjonalny, przyjazny i dobrze przeszkolony personel jest jedną z jej najmocniejszych stron! Skąd jednak w Rossmannie tylu pasjonatów? W firmie od ponad 10 lat pod nazwą „Pozytywnie Zakręceni” funkcjonuje największy w Polsce firmowy program rozwoju pasji. Pracownicy niemal codziennie mogą korzystać z oferty warsztatów i wyjazdów, których motywem przewodnim jest pasja. Są to zarówno wyjazdy weekendowe, jak i warsztaty online, w ramach których każdy zapisany pracownik otrzymuje kurierem do domu materiały niezbędne do wykonania swoich domowych dzieł, jak: lasy w słoiku, makramy, domowa biżuteria, słodkie przekąski, zdrowe diety i wiele, wiele innych. W przypadku akcji wyjazdowych szczególnym zainteresowaniem cieszą się kursy nurkowania, szkolenia z wind- i kitesurfingu, wyprawy górskie, wycieczki rowerowe, zajęcia z jogi, kursy wspinaczkowe i dziesiątki, a właściwie setki innych możliwości. Setki, bowiem w samym tylko 2021 roku w ramach
programu „Pozytywnie Zakręceni” zrealizowanych zostało 238 wydarzeń, a udział w nich wzięło niemal 20 000 uczestników. Każda z tych aktywności dostępna jest dla wszystkich pracowników bez względu na staż, stanowisko i miejsce zatrudnienia. Tylko w pierwszym półroczu 2022 w ramach „Pozytywnie Zakręconych” zrealizowano 138 wydarzeń, a udział w nich wzięło niemal 10 000 pasjonatów i profesjonalistów i wszystko wskazuje na to, że ubiegłoroczny rekord zostanie pobity zarówno pod względem liczby zrealizowanych wydarzeń, jak i frekwencji. A to oznacza tylko jedno: W Rossmannie będzie jeszcze więcej… Profesjonalistów i Pasjonatów.

You may also like...

error

Enjoy this blog? Please spread the word :)

RSS
LinkedIn
Share
Follow by Email