Zaangażowany zespół kluczem do sukcesu
Logwin Poland jest częścią międzynarodowej grupy Logwin AG. Firma specjalizuje się w logistyce kontraktowej oraz spedycji, oferując kompleksowe rozwiązania na każdym etapie łańcucha dostaw. Jej działalność opiera się na idei ciągłego doskonalenia, czego potwierdzeniem jest tytuł najlepszej firmy logistycznej w 23. edycji programu Operator Logistyczny Roku.
W Logwin rozwiązania technologiczne są projektowane tak, aby wspierały pracowników, a nie ich zastępowały. Robotyka przejmuje najbardziej wymagające fizycznie i powtarzalne zadania, takie jak przenoszenie dużych ładunków, podczas gdy zespoły skupiają się na tych obszarach, w których człowiek jest niezastąpiony, np. w zadaniach wymagających zdolności manualnych, personalizacji zamówień, czy obsłudze niestandardowych potrzeb klientów.
– Patrząc na rynek logistyczny, rośnie znaczenie technologii opartych na sztucznej inteligencji. Pomagają one osiągać wyższą produktywność i efektywność, jednak nie staną się one jeszcze kluczowe i nieodzowne w najbliższej przyszłości. W najbliższej perspektywie czasowej AI będzie raczej uzupełniać już istniejące rozwiązania, wspierając, lecz nie zastępując w pełni tradycyjnych metod – mówi Piotr Sprzęczka, Regional Managing Director CEE.
Jak podkreśla Tomasz Caban, Business Development Manager w Logwin Poland: – Zależy nam na zbalansowanym podejściu do automatyzacji – wybieramy rozwiązania, które przynoszą realne korzyści klientom, są uzasadnione ekonomicznie i wspierają naszych pracowników w ich codziennej pracy.
Przykładem może być tutaj system pick by light ułatwiający naszym pracownikom kompletowanie zamówień, dzięki czemu paczka wysyłana jest tego samego dnia, w którym klient dokonał zakupu. Z kolei instrukcje wyświetlane na monitorach opisują oczekiwania klienta co do sposobu pakowania danego zamówienia. Pozwala to na łatwe wdrażanie personalizacji i dostosowanie się do potrzeb klienta.
Systemy cyfrowe w Logwin śledzą każdy etap procesu logistycznego – od odbioru towaru od producenta, przez magazynowanie i personalizację, aż po wysyłkę, w tym także obsługę celną. Dzięki aplikacji spedycyjnej LOTS, nasi klienci otrzymują powiadomienia o każdym etapie transportu i mogą sprawdzić, gdzie znajduje się ich przesyłka. System pozwala także na cyfrowe zarządzanie dokumentacją każdego ładunku.
Odpowiednio przygotowane i zintegrowane systemy pozwalają na obsługę zamówień na różnych rynkach. Dzięki kompleksowości naszych usług – współpracy z przewoźnikami i firmami kurierskimi docierającymi w najdalsze zakątki, czy obsłudze celnej – nasze magazyny mogą obsługiwać klientów indywidualnych z całej Europy i świata. Dzieje się tak w przypadku naszego oddziału w Wojkowicach, który stanowi logistyczny hub na cały świat dla jednego z naszych klientów wywodzących się ze Skandynawii.
Logwin Poland to nie tylko dostawca nowoczesnych i spersonalizowanych usług logistycznych, ale także solidny i odpowiedzialny pracodawca. Dzięki zrównoważonemu podejściu do technologii i ciągłemu doskonaleniu procesów, firma nie tylko odpowiada na zmieniające się potrzeby rynku, ale również tworzy środowisko pracy sprzyjające rozwojowi pracowników.
– Świadczenie usług i procesów dopasowanych do oczekiwań naszych klientów nie byłoby możliwe bez naszych zaangażowanych zespołów, dlatego i w tym roku z radością przyjęliśmy wiadomość o otrzymaniu tytułu Solidnego Pracodawcy Roku – mówi Anna Ostrowska, HR Manager.
Idea ciągłego doskonalenia przyświeca nam także w działaniach rozwojowych. Pracownicy Logwin Poland mają możliwość poszerzania swojej wiedzy i umiejętności dopasowanych do indywidualnych potrzeb i etapu kariery zawodowej.
Dzięki połączeniu innowacyjnych rozwiązań technologicznych, zrównoważonego podejścia do automatyzacji i zaangażowania zespołów, Logwin Poland nieustannie reprezentuje najwyższe standardy w branży logistycznej, odpowiadając na dynamicznie zmieniające się potrzeby klientów na całym świecie.