Aplikacja PeoPay ma już 10 lat!

xAplikacja PeoPay Banku Pekao S.A. niedawno świętowała swoje okrągłe
10. urodziny. To jedna z pierwszych na polskim rynku aplikacji do mobilnego bankowania. Dekadę temu korzystało z niej ok. 100 tys. użytkowników.
Dziś na telefonach klientów jest już ponad 3,4 mln zainstalowanych aplikacji PeoPay. Równocześnie, co cieszy mocno jej twórców, jest nieustannie bardzo wysoko oceniana przez jej użytkowników – klientów Pekao.


Historia bankowości elektronicznej w Polsce rozpoczęła się dużo wcześniej niż od udostępnienia aplikacji PeoPay. 25 lat temu, 18 października 1998 r., Bank Pekao udostępnił klientom pierwsze konto z dostępem przez internet. Na początku bankowość internetowa odbywała się przy użyciu komputerów. Ale od 2010 r. klienci Pekao mogli już bankować na telefonie. Wtedy, jeszcze za pośrednictwem przeglądarki internetowej z bankowości mobilnej korzystało 30 tysięcy klientów.
10 lat PeoPay w liczbach

Dzisiaj aplikację PeoPay można nazwać oddziałem banku w telefonie, oferującym szeroki wachlarz usług, z którego korzysta ponad 2,7 mln aktywnych użytkowników. Klienci Pekao co godzinę logują się do aplikacji średnio 148 tys. razy. Od 2017 roku za pomocą PeoPay wykonano 382 mln przelewów na łączną kwotę 264 mld złotych.
W aplikacji klienci realizują codziennie średnio 1,4 mln różnych transakcji. Najczęściej płacą telefonem zbliżeniowo (40%), robią przelewy (30%) i płacą w internecie (17%). Popularne płatności na numer telefonu wykonywane są w każdej sekundzie. Łącznie do tej pory zrealizowano ich prawie 40 mln razy.
Wygodna, użyteczna i bezpieczna aplikacja PeoPay oprócz dostępu do tradycyjnych narzędzi bankowych pozwala na jej szersze wykorzystanie. Największą popularnością cieszą się zakupy biletów komunikacyjnych – dziennie jest to prawie 13 tys. operacji. Za przejazdy autostradami zapłacono przez PeoPay, od początku udostępnienia usługi w 2020 r., 756 tys. razy.
Duże możliwości personalizacji PeoPay czynią aplikację jeszcze bardziej wyjątkową. Klienci Pekao mogą ustawić swój awatar oraz tło – mają do wyboru 22 różne motywy, w tym aż 10 gamingowych!
– Dążymy do tego, aby być jednym z najszybciej rozwijających się nowoczesnych banków. Podążając i kreując trendy w bankowaniu chcemy pozyskiwać nowych klientów, dla których poza użytecznością kluczowy jest User Experience. Jakość w tych obszarach i możliwość personalizacji w największym stopniu przekładają się na zadowolenie klientów. Robimy to już 10 lat i wciąż mamy wiele pomysłów na dalszy rozwój – mówi Bartosz Zborowski, Dyrektor Departamentu Innowacji i Kanałów Zdalnych w Banku Pekao S.A.

Aplikacja PeoPay – wysoko oceniana i nagradzana

Aplikacja PeoPay jest doceniana na rynku zarówno przez ekspertów, jak i klientów banku. Została nagrodzona w rankingu „Instytucja Roku 2023” organizowanym przez firmę Moje Bankowanie w kategoriach „Najlepsza aplikacja mobilna”, „Najlepsza bankowość internetowa” oraz „Najlepszy zdalny proces otwarcia konta”. Aplikacja PeoPay zajęła również 2. miejsce w rankingu aplikacji bankowych w Polsce, a Pekao znalazło się w TOP15 badanych banków (cyfrowy mistrz) w badaniu Deloitte Digital Banking Maturity 2022. PeoPay jest również jedną z najwyżej ocenianych aplikacji w kategorii finanse w sklepach z aplikacjami.

You may also like...

error

Enjoy this blog? Please spread the word :)

RSS
LinkedIn
Share
Follow by Email