Kompleksowe rozwiązania i digitalizacja procesów – branża KEP w trendzie wzrostowym

Komentarza udzieliła Anna Kania-Okieńczyc, Wiceprezes ds. Marketingu i Doświadczenia Klienta DHL Parcel

Rynek kurierski rozwija się bardzo dynamicznie. Według prognoz Urzędu Komunikacji Elektronicznej wolumen przesyłek kurierskich zwiększy się w tym roku do 860 mln sztuk i do 950 mln sztuk w przyszłym roku. To pokazuje, jak duży jest potencjał branży.

Trendem, który jest widoczny najmocniej i w największym stopniu kształtuje rynek, jest dopasowanie do odbiorcy. To cecha, która charakteryzuje przede wszystkim segment B2C, zaś rynek usług kurierskich wywodzi się z segmentu dostaw do biznesu. Wcześniej liczył się przede wszystkim nadawca i firma kurierska. Jednak wraz z rozwojem internetu i branży e-commerce sytuacja się zmieniła. Tryb życia biznesu jest inny niż odbiorców indywidualnych. Niektórzy dzisiaj pracują zdalnie i potrzebują doręczenia przesyłki do domu, innego dnia do biura, a kolejnego – do automatu lub pobliskiego sklepu, w którym planują zrobić zakupy przy okazji odbioru przesyłki lub odwrotnie. Dzisiaj funkcjonujemy w triadzie zależności. Nadawca integruje nas w koszyku zakupowym, by odbiorca mógł wybrać naszą usługę, my – stawiamy na zrozumienie potrzeb odbiorców i na rozwiązania, które są w stanie najlepiej je zaopiekować, a finalny odbiorca – elastycznie zarządza dostawą w wygodny dla siebie sposób. W całym procesie zakupowym bardzo ważny jest ostatni etap, czyli dostawa do finalnego odbiorcy, który jest wizytówką sklepu internetowego. Tutaj liczy się profesjonalny, niezawodny dostawca usług kurierskich. To często on decyduje o tym, w jaki sposób klient postrzega cały proces, a także sklep internetowy, w którym właśnie zrobił zakupy.
Dlatego wyróżnikami DHL Parcel są najwyższa jakość doręczeń, pełna uważność na potrzeby odbiorców oraz gwarancja bezpiecznej i pewnej dostawy w ustalonym czasie.

Warto podkreślić, że nasza oferta pozwala klientom swobodnie odbierać przesyłki dzięki m.in. największej w Polsce wśród firm kurierskich sieci Punktów Obsługi Paczek (POP). Mamy już ponad 14 000 takich lokalizacji, w skład których wchodzą punkty handlowo-usługowe na terenie całej Polski. Współpracujemy z największymi sieciami handlowymi jak np. Lidl, Żabka, Kaufland czy Lewiatan, a także ze stacjami paliw Shell. Kolejnym krokiem w rozwoju kanału OOH jest wzmocnienie sieci POP automatami paczkowymi DHL POP BOX, z których już korzystają nasi klienci. Docelowo stworzą one mocną, kilkutysięczną sieć maszyn nadań i odbioru zlokalizowanych w całej Polsce. Rozwój infrastruktury w tym zakresie wpisuje się we wzrostowy trend całego rynku i odpowiada na potrzeby klientów oczekujących kompleksowych rozwiązań w obsłudze przesyłek.

Przeszliśmy także prawdziwą cyfrową transformację. Praktycznie dwukrotny wzrost wolumenu wymagał rewizji wszystkich procesów w naszej firmie. Nie moglibyśmy obsłużyć naszych klientów, gdyby nie wzrost wydajności, efektywności, ciągłe usprawnienia w procesach operacyjnych i doręczeniu. Stworzyliśmy wszystkie rozwiązania dla odbiorców tak, by zapewnić im pełną wygodę, elastyczność i możliwości decydowania o wyborze opcji.

Dzisiaj świat e-handlu wiąże się nie tylko z wygodną formą doręczenia, dopasowaną do stylu życia odbiorców, ale również z digitalizacją na każdym etapie procesu. Dlatego stawiamy na cyfrowe rozwiązania dla naszych klientów. Integracja technologii w procesach i usługach DHL pozwala nam skutecznie odpowiadać na potrzeby klientów oraz wspierać efektywność operacyjną i kosztową. Rozwiązania takie jak: wygodne zwroty, sieć OOH złożona z punktów POP i automatów POP BOX, platforma do nadawania paczek paczking.pl, usługa „Przekieruj”, służąca zarządzaniu przesyłką, system powiadomień oraz trak&trace, godzinowe przedziały doręczeń i wiele innych, to przykłady projektów, działań i usprawnień, które rozwijają nasz biznes i wyznaczają trendy.

You may also like...

error

Enjoy this blog? Please spread the word :)

RSS
LinkedIn
Share
Follow by Email