Kapitał firmy to traktowani po partnersku ludzie

Konsekwentnie wdrażana strategia zarządzania kapitałem ludzkim jest jednym z kluczy do sukcesu marki Niczuk. Polega ona na zachowaniu równowagi pomiędzy życiem prywatnym a rozwojem zawodowym pracowników, a także ich zaangażowaniem w działania firmy. Spółka będąca polskim liderem w produkcji systemów zamocowań, która dynamicznie zdobywa kolejne zagraniczne rynki, oferuje najwyższej jakości produkty i pełne wsparcie techniczne na każdym etapie największych inwestycji budowlanych. Za tworzoną przez pokolenia historią marki i jej siłą stoją przede wszystkim ludzie – z ich pasjami, zaangażowaniem i doświadczeniem.

– Naszą firmę wyróżnia dbałość o pracowników i jakościowe relacje między nimi. Priorytetem jest zapewnienie przyjaznej, pozytywnej atmosfery, wolnej od przejawów agresji słownej, dyskryminacji, nietolerancji i mobbingu. Taka uczciwa kultura przedsiębiorstwa przekłada się nie tylko na zaangażowanie pracowników, ale satysfakcję naszych klientów i partnerów biznesowych – wyjaśnia Sylwia Jakubowska, Dyrektor Operacyjny firmy.
Zasady etyki w firmie, która ma główną siedzibę w warmińskim Wilimowie, to nie tylko czysta teoria i bynajmniej nie dotyczą one jedynie poprawnych relacji z otoczeniem biznesowym. Na pierwszym miejscu firma stawia na wzajemny szacunek i relacje między pracownikami. Potwierdza to ważny w tym zakresie dokument, który wprowadziła spółka – Kodeks Etyki. Ten stosowany w praktyce firmowy drogowskaz powoduje, że etyczne działania pracowników i Zarządu stały się czymś niewymuszonym i naturalnym.

Dla zdrowia, dla ciała, dla ducha

Atmosfera zaufania do siebie nawzajem, do kierownictwa oraz do partnerów biznesowych to jedno. Ale z tych podstawowych wartości wynikają dodatkowe, konkretne korzyści oferowane przez pracodawcę. Wśród nich znajdują się między innymi: pakiet opieki medycznej dla pracowników oraz dofinansowanie do abonamentów sportowych. Firma stara się również zaspokoić potrzeby poszukującym doznań dla ducha. Zachęca do udziału w spektaklach i koncertach, oferując dopłaty do biletów do teatrów oraz filharmonii.
Marka Niczuk przykłada ogromną wagę do przestrzegania zasad bezpieczeństwa i higieny pracy. W firmie do tematu BHP podchodzi się w nowoczesny, nawet interaktywny sposób. Przykład to autorska aplikacja dla menedżerów i pracodawcy, do której trafiają uaktualniane na podstawie regularnych kontroli zalecenia BHP. Takie rozwiązanie oszczędza czas i usprawnia zarządzanie całym systemem bezpieczeństwa pracowników. Firma oprócz standardowych procedur oraz narzędzi dla higieny i bezpieczeństwa zapewnia dodatkową ochronę, między innymi w postaci świetlnych kurtyn, które wykrywają każde, nawet centymetrowe przekroczenia niebezpiecznych stref. Nie bez znaczenia jest posiadanie urządzenia do defibrylacji, specjalistycznych środków do ochrony skóry, czy nowoczesnych ochronników słuchu.

O sąsiadów warto dbać

Niczuk udowadnia także, że nie samym biznesem żyje firma. Przedsiębiorstwo od lat poświęca wiele czasu i środków na działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Charytatywne inicjatywy, w jakie się angażuje podnoszą morale pracowników i tworzą wśród nich pozytywny klimat.
Firma kieruje się przede wszystkim dobrem sąsiedzkiego otoczenia, czyli regionalnej społeczności na Warmii i Mazurach. Dlatego usługi i zakupy od lokalnego biznesu są zawsze priorytetem dla spółki. Niczuk wspiera lokalną społeczność dofinansowując miejscową Ochotniczą Straż Pożarną czy wydarzenia kulturalne w okolicy. Barwny, prezentujący różne dziedziny sztuki lokalny festiwal „Sztuka w obejściu” corocznie zyskuje na rozmachu i artystycznej jakości dzięki sponsoringowi przedsiębiorstwa. Spółka wspiera również Olsztyn Green Festiwal – kultową już imprezę, podczas której spotykają się pasjonaci dobrej muzyki, zdrowego stylu życia i ekologii.
Troska o region to także pomoc dla szkolnictwa i najmłodszych. Dzięki finansowej pomocy przekazywanej lokalnym szkołom możliwe jest organizowanie atrakcyjnych wycieczek, przekazywanie świątecznych paczek oraz poprawa warunków lokalowych placówek. Corocznie Niczuk angażuje się również w ogólnopolskie inicjatywy charytatywne poprzez wsparcie inicjatywy Szlachetna Paczka oraz przekazywanie środków na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Firma jest również sponsorem klubu sportowego Stomil Olsztyn, a także wspiera finansowo fundację Akademia Sportu Stomilu Olsztyn.

Zrównoważony rozwój

Za sukcesem marki Niczuk stoją ambitni, otwarci na pozyskiwanie nowych umiejętności i nabywanie nowych kompetencji pracownicy. Firma umożliwia rozwój pracowników poprzez finansowanie różnorodnych szkoleń i kursów. Co roku opracowywany jest plan szkoleniowy uwzględniający zgłaszane przez pracowników potrzeby. Firma oferuje nie tylko typowe dla branży instalacyjnej szkolenia takie jak: kursy obsługi programów niezbędnych do projektowania, kursy spawania, sterowania maszynami, ale również szkolenia z kompetencji miękkich, np. z zakresu psychologii społecznej, coachingu, zarządzania zmianą, motywacji, negocjacji i sprzedaży. Takie zajęcia poprawiają interpersonalne zdolności pracowników, wspierają w określeniu dróg własnego rozwoju, pomagają w zarządzaniu zespołem oraz uczą skutecznej komunikacji.

Zgrany zespół

Długofalowa, konsekwentnie prowadzona strategia marki Niczuk, w której pracownicy stawiani są na pierwszym miejscu, przynosi efekty. Potwierdzają to eksperci z zewnątrz, którzy przyznają spółce liczne nagrody i wyróżnienia. Firma szczyci się wieloletnimi nagrodami – Gazelą Biznesu przyznawaną za dynamikę rozwoju oraz WaMaBoss – nagrodą dla społecznie odpowiedzialnych przedsiębiorstw. To, jakim priorytetem dla firmy jest dbanie o zatrudnionych, potwierdza sześciokrotny tytuł Solidnego Pracodawcy Roku oraz Friendly Workplace. Spółka może pochwalić się również certyfikatem EKOodpowiedzialni w Biznesie. Troskę, jaką spółka otacza przyrodę docenia także Warmińsko-Mazurska Agencja Rozwoju Regionalnego, która włączyła Niczuka w projekt „Ekologiczny biznes to dobry biznes”.
– Te wszystkie laury cieszą. Ale najważniejszym dowodem na wysoką jakość miejsca pracy i przyjazne środowisko jest lojalne nastawienie kadry i fakt, że pracownicy wiążą z firmą swoją przyszłość. Nasz zespół to ludzie ambitni, zaangażowani i sumienni. Po prostu na swoim miejscu – podsumowuje dyrektor Sylwia Jakubowska.
W ciągu pięciu lat firma podwoiła zespół pracowników. I choć rynek jest wymagający, a obowiązków i wyzwań wciąż przybywa, ludzie zostają tu na lata. Najdłuższy staż pracy wśród pracowników to 43 lata.
Ostatnie lata były czasem wzmożonej pracy: uważnej obserwacji otoczenia, wchodzenia na nowe rynki zagraniczne, zmian w strategii oraz przeglądu procesów w organizacji. Jednak dzięki zaangażowaniu wszystkich pracowników problemy stały się wyzwaniami. Spółka ma szerokie plany zarówno w zakresie rozwoju oferty, jak i dalszej ekspansji, które zamierza realizować. Czy będzie trudniej? Na pewno będzie. Jednak dzięki zgranemu, kompetentnemu zespołowi, otwartemu na nowe wyzwania – na pewno się uda.

You may also like...

error

Enjoy this blog? Please spread the word :)

RSS
LinkedIn
Share
Follow by Email