Wartości organizacyjne drogowskazem sukcesu
Mastermedia to notujący najszybszy wzrost sprzedaży eksporter polskiej żywności do Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niderlandów i Niemiec. Spółka z Lublina to firma rodzinna, powstała w 2006 r., założycielami jest troje wspólników: Katarzyna Zdybicka-Wójciak, Paweł Wójciak i Grzegorz Cioczek.
W Polsce Mastermedia ma dwa magazyny (Lublin i Wysogotowo k.Poznania) oraz magazyny typu cross-dock w DeMeern (Niderlandy), w Southall, Sheffield, Glasgow (UK) oraz w Dublinie (Irlandia). Spółka jest też twórcą i właścicielem sieci franczyzowej Food Plus, zrzeszającej blisko 200 sklepów w UK, Irlandii, Niderlandach i Niemczech.
W Mastermedia uważamy, że firma to przede wszystkim pracujący w niej ludzie. To oni stanowią o jej sile, o tym jak postrzegana jest na rynku zarówno przez potencjalnych pracowników, jak i klientów czy partnerów biznesowych. Firma zatrudnia obecnie ok. 750 osób, w tym ponad 60% w spółce polskiej. Podczas rekrutacji i selekcji kandydatów największy nacisk kładziemy na zgodność na poziomie wartości, gotowość do kultywowania kultury organizacyjnej spółki, choć oczywiście istotne są także zdolności interpersonalne i kompetencje.
Dzięki temu, że pracownicy i właściciele wyznają podobne wartości – zarówno w życiu prywatnym, jak i służbowym – udaje się osiągać porozumienie w imię rozwoju firmy i ludzi. Kultywowanie podstawowych wartości kultury organizacyjnej spółki: szacunku, otwartej i uczciwej komunikacji oraz lojalności, sprzyja powstawaniu dobrych, często koleżeńskich relacji między pracodawcami a pracownikami. Impulsem do działania są zaufanie i dzielenie się decyzyjnością właścicieli z kadrą managerską i pracownikami oraz możliwość pracowania przy różnorodnych, złożonych projektach handlowych czy IT.
Mastermedia dba również o motywację pracowników, ważne jest nie tylko wynagrodzenie, stabilność pracy czy szkolenia, ale również utrzymanie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym. Umożliwiają to: elastyczność godzin pracy, dostępne karty sportowe, dodatkowo ubezpieczenie na życie czy prywatna opieka medyczna. Ludzie cenią sobie również uczestnictwo w spotkaniach integracyjnych, otrzymywanie bonusu świątecznego oraz okazjonalne prezenty.
Od kilku lat zmienia się podejście do rozwoju pracownika, nie jest on biernym odbiorcą działań firmy, ale ma wpływ na kształt swojej kariery.
W Mastermedia aktualnie realizowany jest program rozwojowy w oparciu o metodologię DISC D3. Diagnozujemy potencjał, wskazujemy mocne strony i obszary do rozwoju, wykorzystujemy te informacje do budowania efektywnych zespołów i usprawniania komunikacji. W trakcie szkoleń wskazujemy na elementy odpowiedzialności osobistej i empatii w codziennych relacjach. Dodatkowo inwestujemy w szkolenia zewnętrzne, mające na celu rozwój kompetencji niezbędnych do realizacji zadań zarówno z obszaru interpersonalnego, jak i tzw. umiejętności twardych. Kolejnym obszarem działań rozwojowych jest wsparcie kadry w postaci rozmów o charakterze coachingowym.
Aktywizujemy też naszych pracowników. Organizowane są akcje, w których pracownicy mogą dzielić się swoimi pomysłami na rozwój firmy. Utworzono przestrzeń do bezpośredniej komunikacji z Zarządem – Akcja rozmawiaMy! – gdzie pracownicy niezależnie od odbywających się konkursów mogą zgłaszać swoje inicjatywy. Jednocześnie każdy pracownik ma możliwość zgłoszenia pomysłu czy planu udoskonalenia jakiegoś procesu bezpośrednio do swojego przełożonego. Na potrzeby rozwoju systemów wewnętrznych powstają też grupy projektowe, udoskonalające działanie wybranych części biznesu.
Przyznanie Mastermedia tytułu Solidny Pracodawca Roku 2019 w kategorii ogólnopolskiej jest zwieńczeniem dotychczasowych działań HR w firmie. Wśród najważniejszych kryteriów, decydujących o wyborze laureatów programu, znajdują się m.in.: przestrzeganie prawa pracy i przepisów BHP, jasna ścieżka kariery, szkolenia i możliwości rozwoju zawodowego oraz systemy motywacyjne.