Doceniamy zaangażowanie 80 000 pracowników

Wywiad z Jarosławem Sobczykiem, Dyrektorem Personalnym Biedronki

– Gratulacje zdobycia po raz kolejny tytułu
Solidnego Pracodawcy Roku! Jakie działania i inicjatywy przyczyniły się do zdobycia tego wyróżnienia?
– Bardzo dziękuję – cieszymy się z tego wyróżnienia, które wspiera strategię personalną Biedronki i docenia nasz zespół HR, dbający codziennie o pozytywne doświadczenia pracowników naszej sieci oraz kandydatów. W ostatnim roku kontynuowaliśmy inicjatywy, które cieszą się zadowoleniem naszych pracowników, m.in. doładowania e-kodów na zakupy w Biedronce, paczki świąteczne (blisko 150 000 paczek dla pracowników oraz ich dzieci) czy nieoprocentowane pożyczki i zapomogi (ponad 10 000 przyznanych w 2022 roku). Ponadto, od początku roku ponad 63 tys. pracowników sklepów, centrów dystrybucyjnych oraz biur otrzymało podwyżki, na które w skali roku przeznaczyliśmy około 650 milionów złotych. W kwietniu 2023 roku prawie 60 000 pracowników otrzymało Nagrodę Specjalną za 2022 rok w wysokości 3750 zł brutto, dotychczas najwyższą w historii firmy, która nagradza pracowników za ogromną pracę i wysiłek. Finansowe wsparcie to nie wszystko – dwa miesiące temu swoją premierę miała wielokanałowa kampania employer brandingowa Biedronka to MY, w której za pomocą trzynastozgłoskowca doceniliśmy naszych pracowników. Bycie największym pracodawcą w Polsce to wielka duma, ale i ogromne zobowiązanie, któremu staramy się codziennie sprostać i przekazywać pracownikom oraz kandydatom wartości, którymi się kierujemy.
– Jak firma angażuje się w rozwój zawodowy pracowników i jakie programy są wdrożone w tym celu?
– Rozwój naszych pracowników jest dla nas bardzo istotny – 90% awansów w Biedronce to awanse wewnętrzne, a historie naszych kolegów i koleżanek są tego najlepszym dowodem. Od 2 lat w Biedronce działa platforma edukacyjno-rozwojowa EduAkcja, z licznymi kursami i szkoleniami, dostępnymi 24/7, z której mogą korzystać wszyscy pracownicy. Ponadto, dla każdego z obszarów mamy przygotowane dedykowane szkolenia – dla sklepów jest to m.in. szkolenie Zostań Świeżoznawcą , Biedronka Akademia Zarządzania dla stanowisk kierowniczych, dla logistyki – specjalne wdrożenie stanowiskowe oraz Biedronkowa Akademia Logistyczna, a dla biur – kursy językowe bądź szkolenia, związane z rozwojem kompetencji na określonym stanowisku.
– Jak firma dba o dobrostan psychiczny pracowników? Czy istnieją programy wsparcia zdrowia psychicznego?
– Zdrowie to jeden z 3 filarów, pod którymi działają nasze programy wsparcia dla pracowników, obok edukacji oraz rodziny. W ramach oddolnej inicjatywy pracowników w naszej firmie działa projekt Spokojna Głowa, który dostarcza wiedzy z zakresu szeroko pojętego well-beingu. Projekt wspierają różne wydarzenia, jak np. dzień Spokojnej Głowy, organizowany w biurze głównym. Zaraz po wybuchu wojny w Ukrainie daliśmy pracownikom możliwość kontaktu z infolinią psychologiczną, dostępną także w języku ukraińskim. Maj i czerwiec to miesiące zdrowia w Biedronce – w tym roku program Razem Zadbajmy o Zdrowie to możliwość wykonania kompleksowych badań krwi dla każdego z naszych 80 000 pracowników, o wartości rynkowej ponad
600 zł, zawierających m.in. morfologię, poziom witaminy D, pakiet hormonalny i onkologiczny pozwalający na badanie markerów nowotworowych. Co więcej, pracownicy będą mieli możliwość konsultacji ze specjalistami czy wykonania badań USG w biurze lub w jednym z naszych centrów dystrybucyjnych.
– Jak firma angażuje się w społeczność lokalną i wspiera inicjatywy charytatywne? Czy pracownicy są zachęcani do udziału w takich działaniach?
– Jednym z naszych 5 filarów społecznej odpowiedzialności jest wspieranie lokalnych społeczności.
Biedronkę odwiedza dziennie blisko 5 mln klientów, a my nieustannie wsłuchujemy się w potrzeby otaczających nas grup społecznych, wspierając wiele z nich: dzieci, młodzież oraz osoby starsze. Wspólnie z partnerami, a także wraz z zaangażowaniem naszych pracowników podejmujemy inicjatywy mające na celu walkę z wykluczeniem, ubóstwem czy niedożywieniem, aby razem dbać o społeczeństwo – przykładem może być włączenie się naszych pracowników w Szlachetną Paczkę i wsparcie kilkunastu potrzebujących rodzin w okresie świątecznym czy Wyzwanie Sportowe Biedronki – każdy przebiegnięty bądź przejechany na rowerze kilometr to 1 zł dla wybranej przez naszych pracowników organizacji. W zeszłym roku uzbieraliśmy ponad 193 tys. zł, które – dzięki Fundacji Biedronki – zostały przekazane do Stowarzyszenia Mali Bracia Ubogich.

You may also like...

error

Enjoy this blog? Please spread the word :)

RSS
LinkedIn
Share
Follow by Email