Nowa era w Circle K – rekrutacja bez CV
Na dynamicznie zmieniającym się rynku pracy znalezienie i zatrzymanie talentów jest jednym z kluczowych wyzwań stojących przed firmami.
W Circle K doskonale to rozumiemy, dlatego zdecydowaliśmy się na wdrożenie narzędzia Harver, które podnosi efektywność i jakość rekrutacji, wspiera kierowników stacji i ułatwia kandydatom aplikowanie do pracy.
CV aplikanta, jako dokument, często nie oddaje jego pełnego potencjału, a jedynie przedstawia suche fakty dotyczące doświadczeń zawodowych. W związku z tym zdecydowaliśmy się na innowacyjne podejście, które pozwala nam spojrzeć na kandydatów z zupełnie nowej perspektywy.
Dzięki Harver stworzyliśmy nowy model rekrutacji bez CV, oparty na ocenie rzeczywistych umiejętności, predyspozycji oraz motywacji kandydatów. Obecnie aplikacja na stanowiska obsługi klienta na naszych stacjach składa się z trzech głównych etapów: krótkich pytań selekcyjnych, scenariuszy z pracy na stacji oraz pytań o preferencje zawodowe. To pozwala nam ocenić kluczowe kompetencje, a tym samym wyeliminować stereotypy związane z tradycyjnymi metodami rekrutacji i zapobiec wykluczeniom kandydatów ze względu na wiek, płeć czy inne cechy osobiste. Takie podejście idealnie wpisuje się w nasze wartości dotyczące budowania kultury inkluzywności i różnorodności. Proces trwa ok. 11 minut, co dodatkowo pokazuje, że cenimy czas kandydatów.
Zautomatyzowany i efektywny proces rekrutacji
Jednym z głównych celów wdrożenia Harver było zwiększenie efektywności procesu rekrutacyjnego. Chcieliśmy, by był on bardziej przejrzysty, szybszy i dostępny dla szerszego grona kandydatów. Harver umożliwia również aplikowanie do kilku lokalizacji jednocześnie, co zwiększa pulę dostępnych talentów oraz elastyczność.
Wprowadzony przez nas model ma także pozytywny wpływ na doświadczenia kandydata związane z rekrutacją. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom technologicznym, jakie oferuje Harver, jesteśmy w stanie monitorować i analizować proces. To z kolei pozwala nam na bieżąco dostosowywać nasze działania, aby były one jak najbardziej efektywne i przyjazne dla aplikujących.
Zwiększenie jakości zatrudnienia
Decydując się na Harver, zależało nam również na zwiększeniu jakości aplikacji oraz lepszym dopasowaniu kandydatów do kultury naszej organizacji. Narzędzie umożliwia nam obiektywną i precyzyjną ocenę kandydatów na podstawie zdefiniowanych kryteriów, które są kluczowe w pracy na stacjach Circle K. Każdy potencjalny pracownik, który wypełnił aplikację, trafia do naszej bazy z procentowym wynikiem dopasowania do organizacji. Dzięki temu możemy szybko zidentyfikować osoby, które mają największy potencjał do długoterminowego zatrudnienia w naszej firmie.
Za pośrednictwem Harver nasz zespół rekrutacyjny ma dostęp do pełnej analizy wyników poszczególnych kandydatów. Raporty te obejmują nie tylko ogólny wynik dopasowania, ale także szczegółowe informacje dotyczące motywacji, zaangażowania oraz preferencji zawodowych kandydatów. W efekcie możemy podejmować bardziej świadome decyzje rekrutacyjne.
Atrakcyjny system motywowania pozafinansowego
Od kandydatów oczekujemy przede wszystkim zaangażowania, chęci do pracy, otwartości, komunikatywności i pozytywnego nastawienia, co wpisuje się w DNA naszej organizacji. Pracownikom oferujemy m.in. bezpłatne porady psychologiczne, zawodowe, prawne i finansowe, szkolenia wdrożeniowe oraz umożliwiające rozwój zawodowy i osobisty, bony okolicznościowe czy karnet sportowy. Dzięki tym działaniom tworzymy środowisko pracy, które nie tylko przyciąga najlepszych kandydatów, ale także buduje długotrwałe zaangażowanie i lojalność.
Zachęcamy Państwa do odwiedzenia naszej strony kariery:
www.praca.circlek.pl i sprawdzenia aktualnych ofert pracy.
Maria Pertkiewicz, dyrektorka
ds. personalnych w Circle K Polska