Sieć sklepów KiK podsumowuje Q1

Przekroczenie liczby 420 sklepów w Polsce, osiągnięcie wyniku 4000 sklepów w Europie, ekspansja pomimo pandemii oraz pomoc uchodźcom wojennym z Ukrainy, a wszystko to zwieńczone kolejnym wyróżnieniem Top Marka. Końcówka 2021 roku i pierwsze miesiące 2022 były dla sieci sklepów KiK bardzo intensywne, ale i owocne. O wyzwaniach i planach opowiada Robert Boguszewski, dyrektor generalny sieci sklepów KiK.

Na przestrzeni ostatnich dwóch lat świat zmienił się diametralnie. Aktualnie mierzymy się z zupełnie innymi problemami i wyzwaniami, dlatego tym bardziej imponująco brzmi informacja, że sieć sklepów KiK już kolejny rok z rzędu może się pochwalić działaniami ekspansyjnymi na poziomie ponad 50 sklepów rocznie.
– Od kilku lat sukcesywnie, zwiększamy liczbę naszych sklepów w Polsce i nic nie wskazuje na to, aby to podejście miało się zmienić. Chcemy poszerzać naszą sieć, a co więcej wiemy, że sami klienci także na to liczą, co widać, chociażby po wielu zapytaniach spływających do nas za pośrednictwem mediów społecznościowych – komentuje Robert Boguszewski, dyrektor generalny sieci sklepów KiK i dodaje: choć na co dzień skupiamy się przede wszystkim na rozwoju marki w Polsce, cieszymy się, że nasza ekspansja przyczyniła się też do rozwoju sieci w Europie. W marcu KiK osiągnął kolejny ważny etap – liczbę 4000 sklepów w Europie.

Konsekwencja przede wszystkim

Firma KiK niezmiennie od 10 lat realizuje plany rozwoju na polskim rynku. Założenia ekspansyjne odnoszą się nie tylko do ilości nowych sklepów, ale także do warunków, jakie musi spełnić dana lokalizacja. Wśród nich powierzchnia handlowa – preferowana to co najmniej 650 m2, komfortowy dostęp do minimum 15 miejsc parkingowych, a także możliwość atrakcyjnej zewnętrznej ekspozycji towaru. Istotne jest również sąsiedztwo operatorów spożywczych, drogerii lub popularnych sklepów branżowych.
– Nasza strategia od wielu lat zakłada pewną dywersyfikację lokalizacji. W praktyce oznacza to, że wybieramy różne miejsca – zarówno mniejsze jak i większe miejscowości, duże galerie, jak i małe retail parki. Warunek jest jeden: w centrum naszych działań pozostaje klient. Zespół naszych expansion managerów jest doskonale zorientowany w tym, jakie lokalizacje są dla nas odpowiednie i z uwzględnieniem pewnych standardów znajduje takie miejsca, w których możemy być jak najbliżej naszych klientów – tłumaczy dyrektor generalny KiK.
Tak jak niezmienne pozostają oczekiwania wobec obiektów, tak nie zmienia się też misja KiK oferowania dobrej jakości produktów w atrakcyjnych cenach. Takie podejście kolejny rok z rzędu zostało docenione – marka KiK Polska znów otrzymała wyróżnienie Top Marka.
– Cieszymy się, że mogliśmy się przyczynić do wzrostu popularności dyskontów niespożywczych. Sam koncept zakłada oferowanie szerokiego wachlarza produktów w dobrej jakości i atrakcyjnej cenie. Zainteresowanie tak skonstruowaną ofertą sukcesywnie rośnie. Szczególnie jeśli mowa o tzw. produktach basicowych, które stanowią podstawę naszego asortymentu tekstylnego – opowiada Robert Boguszewski. – Poprzez naszą politykę cenową, która zawiera się w haśle „stale niskie ceny”, nie zmuszamy klienta do kompromisów – w KiK można kupić to, co modne, dobrej jakości, a w dodatku niedrogie. Kolejne wyróżnienie Top Marka na naszym koncie to dla nas ogromna satysfakcja i znak, że podążamy właściwą ścieżką – dodaje dyrektor generalny KiK.

5 000 000 euro pomocy

I kwartał 2022 roku to także dramatyczna sytuacja na Wschodzie Europy, ale i fala pomocy humanitarnej płynąca zewsząd. Od początku wojny na Ukrainie można było zaobserwować, jak organizowali się Polacy, a także biznes. Do grona firm wspierających uchodźców dołączyła też sieć sklepów KiK, realizując działania pomocowe na terenie Polski, Słowacji i Węgier. Zostało przekazanych 60 000 produktów o łącznej wartości 250 000 euro, a docelowo wsparcie osób uciekających przed wojną ma przekroczyć 5 000 000 euro.
– Obserwując wydarzenia za naszą wschodnią granicą, od razu wiedzieliśmy, że chcemy pomóc. Codziennie do Polski przybywają kolejne osoby z Ukrainy, więc każde wsparcie jest potrzebne. W asortymencie sklepów KiK znajduje się wiele produktów, które można określić jako niezbędne dla uchodźców – bielizna, ciepłe kurtki, czapki, rękawiczki, szaliki, bielizna termiczna – oferujemy je w różnych rozmiarach, w wersji męskiej, damskiej i dziecięcej. Z tą świadomością przeszliśmy do działania. Zdecydowaliśmy się pomagać dwutorowo – tym, którzy potrzebują wsparcia „na już”, przekazaliśmy produkty z asortymentu tekstylnego, zaś karty zakupowe do wykorzystania w sklepach KiK będą pomocne dla tych, którzy zdecydują się pozostać w Polsce dłużej i będą zainteresowani także produktami z innych kategorii. Szacujemy, że całościowy budżet naszych działań, obejmujący Polskę, Słowację, Węgry, Czechy oraz Niemcy przekroczy 5 000 000 euro – opowiada Robert Boguszewski, dyrektor generalny sieci sklepów KiK w Polsce.

Obecność potrzebujących od początku można było zaobserwować przede wszystkim w największych ośrodkach miejskich w Polsce. Wsparcie od KiK skupiło się na Wrocławiu oraz obszarze Dolnego Śląska.
– Centrala KiK w Polsce znajduje się we Wrocławiu, który jest jednym z najczęściej obieranych kierunków przez uchodźców z Ukrainy. Dlatego przekazanie produktów z naszej oferty na ręce organizacji, działających na terenie Dolnego Śląska wydało się dla nas oczywiste. W pierwszych dniach marca ciężarówka produktów KiK trafiła do Wrocławskiego Centrum Rozwoju Społecznego i Centrum Kultury Akademickiej i Inicjatyw Lokalnych „Czasoprzestrzeń”, obok którego znajduje się tymczasowy ośrodek dla uchodźców. Tam przekazane produkty są składowane, rozdzielane i przekazywane potrzebującym – opowiada dyrektor generalny KiK.
Wiele mówi się o tym, że pomoc uchodźcom z Ukrainy to maraton, a nie sprint. Z podobnych założeń wyszła sieć sklepów KiK, która w ramach wsparcia potrzebujących przewidziała nie tylko przekazanie produktów, ale także kart zakupowych.
– We wszystkich naszych działaniach, mających nieść pomoc zawsze zależy nam na tym, by oferować realne wsparcie. Mamy nadzieję, że wybrane produkty okażą się przydatne dla osób potrzebujących, ale to sami zainteresowani najlepiej wiedzą, czego im brakuje. Dla jednych najważniejsza będzie bielizna lub ubrania dla dzieci, a dla innych kubki i talerze. Mając na względzie zróżnicowanie tych potrzeb, zdecydowaliśmy się na przekazanie kart podarunkowych do zrealizowania we wszystkich sklepach KiK. Aktualnie jest ich już ponad 420 w Polsce, a nasz asortyment jest bardzo różnorodny, dlatego mamy nadzieję, że i w ten sposób realnie pomożemy tym, którzy tego teraz najbardziej potrzebują – podsumowuje Robert Boguszewski.

2022: co dalej?

W pierwszych miesiącach 2022 roku już zostały otwarte nowe sklepy KiK. Wśród nowych otwarć znalazły się takie miasta jak Białystok, Zielona Góra, Reda czy Sopot, ale także Tarnowskie Góry, gdzie zostało przeprowadzone odświeżenie i ponowne otwarcie sklepu KiK. Jak prezentują się plany sieci na kolejne miesiące roku?
– Mam ogromną nadzieję, że w nadchodzących miesiącach będziemy mogli informować o kolejnych otwarciach i wciąż poszerzającej się sieci sklepów KiK. Jednak chyba każda firma przekonała się, że dziś trudno być pewnym realizacji określonych planów. Zakładamy otworzenie ponad 50 nowych sklepów KiK w 2022 roku, jednak to, jakim wynikiem będziemy mogli się pochwalić za 12 miesięcy, zależy już nie tylko od nas, ale i od tego, czy urzeczywistnianie naszych założeń będzie w ogóle możliwe – podsumowuje Robert Boguszewski.

You may also like...

error

Enjoy this blog? Please spread the word :)

RSS
LinkedIn
Share
Follow by Email