Rossmann – firma, która stawia na ludzi

Rossmann to nie tylko największa w Polsce, ale jak wynika z badań najbardziej lubiana przez klientów sieć drogerii. Każdego dnia zakupy w niej robi ponad 820 000 osób, a firma co roku otwiera co najmniej kilkadziesiąt nowych sklepów z charakterystycznym czerwonym Centaurem w logo. I choć Rossmann uruchomił swój sklep internetowy, klienci zdecydowanie chętniej zakupy robią w tradycyjny sposób, bo jak sami podkreślają lubią odwiedzać „swojego Rossmanna” i bardzo cenią sobie atmosferę, jaką tworzą pracownicy.

Ludzie największym kapitałem Rossmanna

Naszą misją niezmiennie od lat jest szczęśliwy człowiek. Zatrudniamy ludzi, którzy chcą robić najlepsze rzeczy na świecie. Ludzi, którzy są wystarczająco odważni, by wierzyć w to, że są w stanie zmienić świat. Nasze zespoły, nasi pracownicy są dziś miarą jakości na rynku pracy. Mają potrzebę pasji i ciągłego rozwoju – mówi Ilona Perużyńska-Zych, Dyrektor Działu Personalnego
Rossmanna.

Pasja, Rozwój, Rossmann

Bezsprzecznie tym co wyróżnia firmę na polskim rynku w tworzeniu wyjątkowego miejsca pracy jest fakt, że posiada ona jeden z najbardziej rozbudowanych w Polsce pakiet benefitów oraz umożliwia pracownikom odnajdowanie i rozwój pasji w ramach projektu „Pozytywnie Zakręceni”.

Nasi pracownicy sklepów, magazynów i centrali biorą udział w kursach nurkowania zyskując międzynarodowy certyfikat największej na świecie organizacji nurkowej PADI uprawniający ich do odkrywania podwodnego świata do głębokości nawet 40 metrów!
A, że woda jest im wyjątkowo bliskim żywiołem, w sezonie letnim można spotkać ich niemal w każdy weekend na Półwyspie Helskim, gdzie uczą się pływać na wind- i kitesurfingu, zdobywają uprawnienia na Patent Sternika Motorowodnego, czy po prostu świetnie się bawią pływając skuterami wodnymi
– mówi Jakub Wilamek, Kierownik Działu
Employer Brandingu Rossmanna.

Jeszcze przed wybuchem pandemii firma realizowała ponad 160 tego typu głównie weekendowych wyjazdów. Mimo, że czas z COVIDEM w tle nie sprzyjał integracji w tradycyjnej formie, Rossmann nie zawiesił swojego programu, a wręcz go rozbudował stwarzając nowe możliwości. W przeciągu 9 miesięcy ubiegłego roku firma zaoferowała swoim pracownikom 100 różnorodnych warsztatów online podczas których tworzyli niesamowite rzeczy: lasy w słoikach, makramy, ręcznie robione albumy na zdjęcia, ekologiczne kosmetyki, ozdoby świąteczne i dziesiątki innych fantastycznych rzeczy. Z takiej formy spędzenia wolnego czasu skorzystało wtedy ponad 17 000 osób! W tym roku Rossmann postawił przed sobą jeszcze ambitniejsze zadanie: zrealizować dla pracowników 200 wydarzeń zarówno online, jak i tradycyjnych rozwijających ich pasje i pozwalających wspólnie kolekcjonować pozytywne wspomnienia. Wszystko wskazuje na to, że firma swój plan zrealizuje, bowiem już dziś na koniec września może poszczycić się realizacją niemal 170 Pozytywnie Zakręconych wydarzeń.

Co z tymi benefitami?

Czy to możliwe, aby było ich tak dużo?

Oferta benefitów jest naprawdę imponująca. Mogą z niej korzystać zarówno obecni, jak i przyszli pracownicy. Poza dość już standardowymi, jak prywatna opieka medyczna i karta wstępu do obiektów sportowych, każdego roku pracujący w Rossmannie mogą liczyć na dofinansowanie do wypoczynku letniego i zimowego dla rodzin z dziećmi w jednym z wielu ośrodków oferujących 7-dniowe pobyty w apartamentach i domkach nad morzem, w górach oraz na Mazurach. Z opcji tej rocznie korzysta kilka tysięcy osób. Praktycznie przez cały rok firma oferuje pracownikom i ich rodzinom udział w kilkudniowych wycieczkach. Wyjazdy tego typu łączą w sobie elementy integracji i wypoczynku, zabawę i poznawanie fascynujących zakątków Polski, a pracownicy mają do wyboru nawet 50 destynacji.
Rossmann organizuje kolonie dla dzieci pracowników; wyprawki szkolne, becikowe, paczki świąteczne i wiele, wiele innych. Najnowszym benefitem, jaki Rossmann zaoferował swoim pracownikom, jest Czerwona Lina – czyli obsługiwany przez firmę zewnętrzną program wsparcia dla osób, które znalazły się w trudnej sytuacji życiowej. Pracownicy mogą skorzystać z pomocy psychologów, prawników, finansistów etc.
Dział Personalny Rossmanna
nieustannie dba także o to, by wzmacniać umiejętności i poszerzać wiedzę swoich pracowników. Czas pandemii nie spowolnił działań firmy w tym zakresie, a wręcz przyspieszono realizację wielu projektów: – Postawiliśmy sobie za cel wzmocnienie naszych menedżerów w roli, jaką pełnią w organizacji. Chcieliśmy dać im możliwości zajrzenia w siebie, poznania swoich mocnych stron oraz obszarów do rozwoju, a także zależało nam na stworzeniu dla nich przestrzeni do wymiany wspólnych doświadczeń związanych z zarządzaniem zespołem z innymi menedżerami. Dlatego stworzyliśmy specjalnie dla nich dedykowany program First Time Manager. Dla pracowników, którzy chcieliby poszerzać swoją wiedzę w czasie wolnym, zaoferowaliśmy możliwość uczestniczenia w szkoleniach z wykorzystaniem nowoczesnych platform dostępnych na domowych urządzeniach mobilnych – mówi Maja Kwiatkowska, Kierownik Działu ds. Rozwoju Pracowników.

Niegasnącym zainteresowaniem cieszą się wśród pracowników również szkolenia e-learningowe. Szeroki wachlarz szkoleń kierowany jest w szczególności do pracowników sklepów. Samodzielnie, w zaciszu komputera pracownicy mogą zapoznać się z wprowadzanymi w firmie procedurami, zgłębiać tajniki obsługi nowych systemów czy też poznać metody skutecznej sprzedaży.

Kolejnym rozwiązaniem szkoleniowo-rozwojowym wprowadzonym przez firmę były Shoty Menedżerskie poruszające m.in. takie tematy jak: „Budowanie zespołu”, „ Jak zarządzać kolegami”, „DNA motywacyjne” czy „Zasady udzielania informacji zwrotnej pracownikom”. W Shotach wzięło udział ponad 270 menedżerów z centrali Logistyki i IT. Shoty Menedżerskie to krótkie, szybkie i energetyczne pigułki wiedzy z zakresu zarządzania zespołem.

Rozwiązaniem skierowanym do wszystkich pracowników firmy były inspirujące spotkania w formie online (webinary). Dotyczyły one takich tematów jak: Sztuka dobrej prezentacji, Myślenie krytyczne – kompetencja przyszłości, Style komunikowania się z innymi, Siła nawyku – czyli droga na skróty, itp.

Bezpiecznie i stabilnie
jak w Rossmannie

Czas pandemii szczególnie uwypuklił jak bardzo ważne dla pracowników jest bezpieczeństwo rozumiane zarówno w aspekcie bezpieczeństwa fizycznego, jak również w rozumieniu stabilności zatrudnienia, terminowości wypłat i wsparcia w trudnych sytuacjach życiowych i zawodowych. Tutaj również
Rossmann podjął wiele działań, aby pracownicy bez względu na rodzaj wykonywanej pracy mogli czuć się bezpiecznie i komfortowo.

Wartości wpisane w DNA

Przez 28 lat działalności w Polsce Rossmann osiągnął wiele sukcesów biznesowych. Firmie od wielu lat udaje się z powodzeniem utrzymywać pozycję lidera rynku, ale przede wszystkim udało się jej zachować swój wyjątkowy charakter. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie zbiór wartości, które łączą pracowników Rossmanna, a najważniejszą z nich definiuje hasło „Po Pierwsze Ludzie”. Czym jest firmowe DNA? Wyjaśnia Ilona Perużyńska-Zych: – Rossmann jest wyjątkowy, bo tworzą go wyjątkowi ludzie. Nasze DNA tworzyliśmy przez lata. Uczyliśmy się współpracy, budowania dobrych zespołów i dobrej atmosfery. Nasze DNA to zbiór niepowtarzalnych cech charakterystycznych wyłącznie dla nas, cech prawdziwych, wyróżniających nas na tle innych firm. Nie da się ich jednak zamknąć w procedurze, nie można nakazać ich stosowania. Jednak zebranie tych wartości i ich spisanie pozwala nam je rozwijać i o nich rozmawiać.

Solidne miejsce pracy

Ukoronowaniem działań Rossmanna na rzecz swoich pracowników jest otrzymanie przez firmę po raz drugi z rzędu nagrody Friendly Workplace oraz tegoroczne wyróżnienie certyfikatem Solidny Pracodawca. Uznanie w oczach niezależnego jury jest najlepszym potwierdzeniem, że firma obrała właściwy kurs w tworzeniu wyjątkowego miejsca pracy.

You may also like...

error

Enjoy this blog? Please spread the word :)

RSS
LinkedIn
Share
Follow by Email