Dobra energia dla start-upów i naukowców od ING!
Program Grantowy ING dla start-upów i młodych naukowców to nowa formuła i sposób na wspieranie innowatorów w tworzeniu rozwiązań dobrych dla planety. Uczestnicy odpowiadają na wyzwanie „Jak zapewnić czystą i dostępną energię?”.
Czy innowacje mogą być rozwiązaniem dla wyzwań klimatycznych? To nowe metody, nieszablonowe myślenie i nieoczywiste pomysły adresujące aktualne problemy i potrzeby. Innowacje to również szybkość działania, niezbędna w walce ze zmianami klimatu, które dotykają nas już dzisiaj. Jest to jedno z kluczowych wyzwań, z jakimi mierzymy się globalnie. Dlatego potrzeba zdecydowanych działań tu i teraz, aby przyspieszyć zieloną transformację.
Do utworzenia Programu Grantowego ING z rocznym budżetem w wysokości 2 mln zł bank zobowiązał się w – ogłoszonej w połowie ubiegłego roku – Deklaracji Ekologicznej. Wyznaczył w niej konkretne cele, które będzie realizować w najbliższych latach: dla siebie, przyszłych pokoleń i zrównoważonego świata. W tej edycji konkursu bank przeznacza 1 mln zł na rozwiązania związane z czystą i dostępną energią.
– Od wielu lat promujemy rozwiązania związane ze zrównoważonym rozwojem. Wprowadzamy do oferty produkty wspierające działania proekologiczne i odpowiedzialnie zarządzamy ryzykiem środowiskowym. Dzielimy się z klientami naszą wiedzą i doświadczeniem. Teraz chcemy również zachęcać do działań na rzecz środowiska start-upy i młodych naukowców. Zobowiązaliśmy się do przekazania 2 mln zł na program grantowy w obszarze zrównoważonego rozwoju. Najlepsze projekty będziemy nagradzać w konkursach organizowanych dwa razy do roku. Wspólnymi działaniami, z wykorzystaniem technologii i innowacyjnych rozwiązań możemy wiele osiągnąć – powiedziała Joanna Erdman, Wiceprezes Zarządu ING Banku Śląskiego.
Do programu mogą zgłosić się start-upy i naukowcy do 5 lat po studiach. Pierwsza edycja skupia się na 7. celu Zrównoważonego Rozwoju ONZ, czyli czystej i dostępnej energii. Poszukiwane są rozwiązania, które poprawią efektywność energetyczną, zwiększą wykorzystanie odnawialnych źródeł energii, czy pomogą w walce z zanieczyszczeniem powietrza. Najlepsze z nich otrzymają granty na dalszy rozwój projektów. Za pierwsze miejsce jest to 400 tys. zł, za drugie 300 tys. zł, a za trzecie 150 tys. zł. Dodatkowo bank przewidział możliwość przyznania nagród specjalnych o łącznej wartości 150 tys. zł. Wyboru dokona kapituła składająca się z przedstawicieli świata biznesu, środowiska akademickiego, a także organizacji pozarządowych. ING Bank Śląski reprezentować będą członkowie zarządu:Brunon Bartkiewicz, Joanna Erdman, Ewa Łuniewska, Sławomir Soszyński oraz Chief Innovation Officer Małgorzata Jarczyk-Zuber.
Wsparcie finansowe to jednak nie wszystko. Dodatkowo finaliści wezmą udział w warsztatach, podczas których dowiedzą się, jak rozwijać i prezentować swoje innowacyjne rozwiązania. Z kolei zwycięzcy będą mogli skorzystać z indywidualnego mentoringu, promocji w mediach oraz możliwości nawiązania współpracy z inwestorami i firmami z portfolio ING.
– Przeprowadziliśmy wiele badań i rozmów ze start-upami i naukowcami – stworzyliśmy koncepcję konkursu adresującą potrzeby i oczekiwania tej grupy. Uwzględniliśmy elementy, które są istotne dla tych grup, m.in. warsztaty, mentoring, działania promocyjne – powiedziała Małgorzata Jarczyk-Zuber, Chief Innovation Officer ING Banku Śląskiego. I dodała: – Mamy nadzieję, że dzięki tej inicjatywie przyczynimy się do popularyzacji rozwiązań w zakresie czystej i dostępnej energii oraz twórczego myślenia nastawionego na kreowanie i rozwijanie innowacyjnych rozwiązań w obszarze ESG.
Pierwsza edycja rozpoczęła się 4 kwietnia i potrwa do 27 czerwca 2022 r. Rozwiązania można zgłaszać do 30 maja na stronie Programu Grantowego ING www.ing.pl/programgrantowy.
ING podejmuje szereg inicjatyw ekologicznych, które wspierają klientów i społeczeństwo w odpowiedzialnym korzystaniu z zasobów środowiska naturalnego. W tegorocznej edycji Lauru Klienta bank otrzymał złotą nagrodę i pierwsze miejsce w rankingu w kategorii „Ekologiczne strategie w biznesie”. To jedna z najbardziej prestiżowych nagród na polskim rynku konsumenckim. Nagroda za najwyższej jakości produkty, marki, usługi, nowości oraz innowacje.