Solidny pracodawca z fińskim rodowodem

Dobre warunki pracy, etyka i odpowiedzialność to filary działalności Onninen. Wywodząca się z Finlandii sieć hurtowni instalacyjnych, obecna na rynku polskim już od 25 lat, po raz kolejny zdobyła tytuł Solidnego Pracodawcy Roku. O najlepszych praktykach employer brandingowych rozmawiamy z Wiktorem Kępińskim, Dyrektorem Zarządzającym i Anną Warecką, Dyrektor HR. 

– Już po raz drugi zostali Państwo laureatem projektu Solidny Pracodawca Roku. To potwierdzenie słusznie obranego kierunku rozwoju polityki personalnej. Jak skomentuje Pani ten fakt?

A.W.: – Jesteśmy dumni z nagrody Solidny Pracodawca 2021. Jest ona wypadkową zaangażowania i profesjonalizmu wszystkich osób zatrudnionych w naszej organizacji, jak również efektywnej współpracy z naszymi partnerami biznesowymi. To dla nas wyróżnienie, ale również zobowiązanie do dalszej, rzetelnej pracy. Jesteśmy dumni z postaw naszych pracowników, którzy wielokrotnie udowodnili, że Onninen jest dla nich ważny.Czas pandemii pokazał, że warto być solidnym pracodawcą. Kiedy wiele firm martwiło się, co zrobić by utrzymać efektywność podczas pracy zdalnej, my obserwowaliśmy ponadprzeciętne zaangażowanie. Firma nie zatraciła poczucia humoru, zachowała miłą atmosferę i klimat współpracy. W Onninen ludzie lubią razem spędzać czas, doświadczać nowych rzeczy i pomagają sobie nawzajem. Są aktywni i gotowi wspierać również innych, włączając się w różnego rodzaju akcje charytatywne.

– Wspomina Pani o działalności charytatywnej, ale czy w dobie COVID stać nas na pomaganie i społeczną odpowiedzialność biznesu?   

A.W.: – Pandemia spowodowała, że bardziej niż kiedykolwiek doceniamy życie i zdrowie. Zdecydowaliśmy się w ramach CSR wspierać działania prozdrowotne. W wakacyjnych miesiącach zorganizowaliśmy zbiórki krwi przy oddziałach Onninen w mobilnych krwiobusach. Równolegle można było uczestniczyć w pokazach pierwszej pomocy prowadzonych przez ratowników z PCK. Akcje cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród pracowników, klientów, jak również lokalnych społeczności i były odpowiedzią na realne problemy społeczne.

– Stworzyliście Państwo bardzo wyrazisty wizerunek firmy. Czy kolejny rok będzie rokiem zmian czy raczej kontynuacją przyjętego kierunku rozwoju?

W.K.: – Zmieniamy się wraz z otaczającym nas światem. Podążamy za nowymi potrzebami pracowników i klientów dostosowując do nich narzędzia, sposoby pracy, czy komunikacji. Czerpiemy też z najlepszych rozwiązań dostępnych na rynku. Przenieśliśmy do świata wirtualnego szereg spotkań, warsztatów, szkoleń, aby iść naprzód pomimo pandemii. Dążymy do tego, aby pracownicy mieli dostęp do potrzebnych danych, raportów, szkoleń zawsze, kiedy tego potrzebują. Kreujemy środowisko pracy, w którym każdy z pracowników ma wpływ na to co dzieje się w jego obszarze.

– Jakie udogodnienia dla pracowników są dla Państwa najbardziej istotne?

W.K.: – Kładziemy duży nacisk na usprawnienie procesów magazynowych. Od 2020 roku magazynierów w Centrum Dystrybucyjnym wspiera automat, który bardzo odciążył pracowników i przejął dużą część kompletacji towarów. Aktualnie jest to ponad 50% wydawanych linii. To nie tylko udogodnienie dla klientów, ale również źródło zadowolenia dla pracowników, których praca jest bardziej efektywna, przyjemna i ciekawa, a ich potencjał może być wykorzystany na zadania, które dają im więcej satysfakcji. Istotnym udogodnieniem z punktu widzenia całej organizacji jest również cyfryzacja dokumentów kadrowych. Elektroniczne wnioski urlopowe, listy obecności, rozliczanie delegacji i inne narzędzia każdego dnia pozwalają nam oszczędzić wiele cennego czasu. Jesteśmy również dumni z systemu benefitów, który daje pracownikom możliwość dowolnego wykorzystania środków pozapłacowych w najbardziej korzystny dla nich sposób.

You may also like...

error

Enjoy this blog? Please spread the word :)

RSS
LinkedIn
Share
Follow by Email