IGLOO stawia na zrównoważony rozwój

Firma IGLOO jest wiodącym polskim producentem urządzeń chłodniczych oraz kompleksowych rozwiązań w zakresie optymalizacji kosztów energii w sklepach i budynkach komercyjnych. Zgodnie z przyjętą strategią („more than cooling” / „więcej niż chłodnictwo”), produkcja urządzeń została poszerzona o tworzenie całościowych rozwiązań redukujących zużycie energii w sklepach oraz rozbudowane usługi serwisowe i montażowe instalacji. Tak znaczne poszerzenie działalności nie byłoby możliwe bez systematycznych inwestycji w zasoby ludzkie, które stanowią bardzo ważny element funkcjonowania firmy. To dzięki zaangażowaniu i umiejętności pracowników w sposób permanentny poszerzany jest zakres prac badawczych działów: R&D i konstrukcyjnego, które co roku ulepszają i wprowadzają innowacyjne rozwiązania linii produktowych urządzeń. Otrzymany tytuł Solidnego Pracodawcy 2021 jest ważnym wyróżnieniem zarówno dla pracodawcy, ale również dla pracowników, którzy pracują w firmie od wielu lat, a wielu z nich może pochwalić się nawet ponad 30-letnim stażem.

Innowacje siłą rozwoju IGLOO

Od wielu lat firma wdraża na rynek nowe produkty i rozwiązania, które zdobywają uznanie klientów w Polsce i zagranicą. W obecnej ofercie posiada ponad 350 urządzeń dedykowanych dla każdego formatu sklepu (convience store, market, supermarket). Jednak głównym atutem firmy jest kompleksowość działania; pracownicy potrafią pomóc w projektowaniu sklepu i instalacji, doradzić jak wyposażyć sklep, zaangażować się w realizację całego projektu oraz zwrócić uwagę, gdzie można zaoszczędzić energię, której koszt z roku na rok rośnie. I właśnie oszczędność to jeden z głównych atutów, jakie oferuje IGLOO. W przypadku zastosowania innowacyjnych agregatów inwerterowych MULTICOOL sklepy mogą zaoszczędzić nawet do 40% obecnie zużywanej energii. Implementując rozwiązanie MULTIENERGY, przy współpracy z instalacją fotowoltaiczną możliwa jest redukcja opłat za energię elektryczną nawet o 70%. Od wielu lat firma IGLOO dynamicznie rozwija również segment urządzeń rynku e-grocery, wspierając sprzedaż online w zakresie przechowywania i dystrybucji świeżych produktów. Takie rozwiązania powstają w firmie IGLOO dzięki zaangażowaniu rozbudowanych działów projektowo-technologicznych oraz pionów produkcyjnego i dystrybucji, które ściśle współpracują ze sobą w każdej fazie implementacji nowych rozwiązań do sprzedaży.

Firma to ludzie

Rozpoczynając swoją działalność ponad 35 lat temu, firma zatrudniała zaledwie kilka osób, a obecnie przekroczyła 400 i planowane jest dalsze zatrudnienie. Na przestrzeni tego okresu poczynione zostały bardzo duże nakłady inwestycyjne na modernizacje parku maszynowego i nowoczesne systemy do produkcji ułatwiające pracę oraz podnoszące jakość wykonywanych produktów. W ostatnim roku, pomimo pandemii, firma zanotowała kolejny wzrost przychodów, ale także i zatrudnienia. Wprowadzonych zostało kilka nowych produktów, w tym unikalne urządzenie do sterylizacji pomieszczeń STERYLIS. Rozwój firmy to nowe technologie i nowe miejsca pracy. Aby sprostać tym wyzwaniom, powstaje nowa hala produkcyjno-logistyczna z zapleczem biurowym o powierzchni ponad 13 000 m2. Planowana jest dalsza rozbudowa mocy produkcyjnych o kolejne centra obróbcze-gnące, półautomatyczne linie montażowe, lasery piątej generacji, roboty podawcze, linie lakiernicze, centra obróbki drewna i aluminium, centra obróbki szkła i wiele innych.
Branża chłodnicza znajduje się w gronie najbardziej rozwojowych dziedzin i wysoko wynagradzanych specjalistów. W IGLOO pracownicy regularnie podnoszą kwalifikacje, odbywają się płatne staże (w ostatnim roku prawie 100 osób), a młode osoby od razu po zakończeniu edukacji, w ramach programów stażowych mają możliwość zatrudnienia na stałe. Pracownicy korzystają również z programów podwyższania swoich kwalifikacji (studia podyplomowe, seminaria, warsztaty, kursy językowe, kursy specjalistyczne – zawodowe). W tym roku w ramach podpisanej umowy ze Starostwem Bocheńskim oraz ZS nr 1 w Bochni została utworzona klasa chłodnicza, której uczniowie będą odbywali praktyki i nabywali kwalifikacje chłodnicze na wydziałach produkcji IGLOO. Aby wspierać zaangażowanie, motywacje i chęć działania wśród pracowników, przygotowane zostały specjalne narzędzia, takie jak: platforma szkoleniowa, sieć intranetowa, regularne spotkania z przełożonymi, a nawet platforma filmowa IGLOO TV służąca do komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej.
Podsumowując, firma od ponad 35 lat dynamicznie się rozwija, inwestuje w infrastrukturę, zdobywa nowych klientów, zatrudnia nowych pracowników i dba o środowisko optymalizując zużycie energii. Strategia IGLOO wpisuje się w najnowsze światowe trendy zrównoważonego rozwoju, uwzględniającego potrzeby pracownika, klientów i otoczenia rynkowego zarówno biznesowego, jak i społecznego. Otrzymanie tytułu Solidnego Pracodawcy stanowi dla firmy powód do dumy potwierdzający, że obrany kierunek rozwoju jest właściwy.

Tomasz Młynarski,
President & CEO IGLOO

Marcin Wojtkiewicz,
Head of Marketing Department IGLOO

You may also like...

error

Enjoy this blog? Please spread the word :)

RSS
LinkedIn
Share
Follow by Email