Innowacje w branży winiarskiej
JNT Group dokonuje niezwykle dynamicznej ofensywy na rynku, wdrażając innowacje w niemal wszystkich obszarach swojej działalności.
Pierwszym krokiem spółki było przejęcie w 2017 roku marki Grzaniec Galicyjski, które okazało się wielkim sukcesem. Sprzedaż tego trunku została w ciągu roku podwojona, a spółka uzyskała ponad 80-procentowe udziały w rynku w kategorii win grzanych, stając się jej liderem. Z kolei dzięki akwizycjom w kategorii win gronowych spółka JNT Group dynamicznie rozbudowała portfolio produktowe w tym zakresie. Jesienią 2018 roku przejęła działalność operacyjną spółki Wino Makłowicz Roberta i Mikołaja Makłowiczów, a następnie – jednego z kluczowych polskich importerów i dystrybutorów win gronowych, spółki Platinium Wines. W krótkim czasie firma podpisała dwie pionierskie na naszym rynku umowy z polskimi winnicami Miłosz i Silesian na wyłączność. Dzięki nim JNT Group zapewnia restauratorom dostęp do wysokiej jakości polskich win przez cały rok. Obecnie oferta grupy w kategorii win gronowych stała się kompleksowa i unikatowa, co ma zapewnić jej osiągnięcie pozycji lidera również w tym zakresie.
Rynek alkoholi rozwija się bardzo dynamicznie, wciąż wprowadzane są nowe kategorie. Dlatego też spółka bezustannie pracuje nad rozwojem swojego portfolio produktowego, śledząc światowe trendy, zmiany na rodzimym rynku i zachowania konsumenckie. W tym roku pioniersko wprowadzona została, niezwykle popularna w Stanach Zjednoczonych, kategoria musujących seltzerów pod marką Cool Wave. JNT Group jako pierwsze w Polsce zaoferowało na masową skalę lemoniadę z 4,5% dodatkiem alkoholu, czyli Leemon Demon. Priorytetem stała się kategoria win aromatyzowanych, która odnotowuje na polskim rynku bardzo wysokie wzrosty, tuż za winami musującymi. Wino Monte Santi zostało rozbudowane o nowe linie produktowe z wieloma wariantami smakowymi, takie jak: Smoothsecco, Fruttisecco, Spritz, czy La Perla. Obecnie w portfolio tej marki znajdują się zarówno wina musujące, koktajle, jak i wina spokojne. Oprócz klasycznego Cydru Dobrońskiego, który co roku zyskuje nowe warianty smakowe, firma oferuje Cydr Jabłoński oraz nową linię Cidersecco o niepowtarzalnym smaku. Nowości znajdziemy również w ofercie Grzańca Galicyjskiego i Zbójeckiego Grzanego.
Smakowe portfolio poszerzane jest również dla Barmańskiej. Przy tak intensywnym rozwoju konieczne jest również zwiększanie trialu produktowego poprzez wprowadzanie małych formatów, po które chętnie sięgają konsumenci.