Ekologiczna misja RTV EURO AGD
Wyznaczanie nowych, ekologicznych trendów w swoim segmencie rynku i wspieranie ochrony zasobów naturalnych – RTV EURO AGD to firma, której jednym ze strategicznych celów jest wzmacnianie działań w zakresie zrównoważonego rozwoju i tworzenie rozwiązań, dzięki którym zyskują zarówno klienci, jak i środowisko naturalne. W tym roku sieć po raz kolejny została wyróżniona prestiżową nagrodą – złoty Laur Klienta w kategorii „Ekologiczne strategie w biznesie”.
Inwestycje, których firma
RTV EURO AGD dokonała w nowoczesne rozwiązania m.in. z zakresu logistyki i transportu, nie tylko zapewniają szybsze i sprawniejsze dostawy do klientów, lecz są także istotną częścią strategii zrównoważonego rozwoju marki.
W wielu obszarach swojej działalności spółka wdrożyła już ekologiczne technologie i cyfrowe rozwiązania, które służą ograniczaniu emisji CO2 do atmosfery i zniwelowaniu śladu węglowego. Przykładem są usługi dostawcze oraz nowoczesna flota firmowa.
Nowoczesna logistyka
W czerwcu tego roku EURO, jako pierwsza marka ze swojego segmentu rynku, powiększyła flotę samochodową o zaawansowane i w pełni elektryczne auta dostawcze. Najnowsze pojazdy już realizują dostawy do klientów w największych polskich miastach: Warszawie, Łodzi, Krakowie,
Poznaniu, Katowicach, Wrocławiu i Gdańsku.
Elektryczne samochody EURO mogą poruszać się w strefach ograniczonego ruchu, a także w strefach niskiej emisji spalin. A do tego są wyposażone w wiele rozwiązań zapewniających wysoką efektywność energetyczną, w tym w odzyskiwanie części energii podczas hamowania. Dodatkowo mają istotne funkcje zwiększające bezpieczeństwo na drodze, m.in. asystenta obserwacji strefy z tyłu auta, stabilizator toru jazdy przy silnym bocznym wietrze czy aktywny system wspomagania nagłego hamowania. Poza tym nowe pojazdy to także nietypowy design, różniący się od pozostałych samochodów dostawczych firmy. Graficzne rozwiązania na sylwetce auta nawiązują do środowiska naturalnego i oferowanych przez EURO produktów.
Spółka także inwestuje w tradycyjną flotę samochodów dostawczych, wymieniając ją na nowoczesne i bardziej ekologiczne auta spełniające najwyższe europejskie normy emisji spalin. Wykorzystuje ponadto zaawansowane analizy i przetwarzanie danych do planowania tras, aby jak najefektywniej wykorzystać środki transportu i zminimalizować emisję CO2. A wprowadzony przez RTV EURO AGD cyfrowy obieg dokumentów w transporcie i wyeliminowanie papierowej dokumentacji pozwalają ocalić ponad 3 hektary drzew rocznie.
Ekologiczne inwestycje w biurach i magazynach
Ale na tym nie koniec. Już na etapie projektowania wielu inwestycji RTV EURO AGD uwzględnia ich wpływ na środowisko i wprowadza nowatorskie rozwiązania. Tak jest w przypadku powstającego nowego biurowca, do którego w przyszłym roku zostanie przeniesiona główna siedziba spółki. Budynek będzie korzystał z wielu rozwiązań opracowanych z myślą o zwiększeniu wydajności samego obiektu, jak również ochronie środowiska i zapewnieniu jeszcze lepszego komfortu pracy. Przykładowo, inteligentny system ma sterować urządzeniami i instalacjami, co powinno zmaksymalizować efektywność energetyczną. Dodatkowo w celu optymalizacji zużycia energii elektrycznej system oświetlenia będzie oferował możliwość płynnej regulacji natężenia światła sztucznego oraz możliwość włączenia oświetlenia jedynie dla kilku stanowisk w pomieszczeniu. Poza tym sale konferencyjne zostaną wyposażone w czujniki CO2, co ma dostosować ilość nawiewanego powietrza do faktycznego zapotrzebowania. Z kolei wszystkie okna będą wyposażone w funkcję, która przy ich otwarciu automatycznie wyłączy klimatyzację. Ta natomiast będzie uwzględniać także realne zapotrzebowanie na świeże powietrze w godzinach pracy biura.
Przykładem niedawno zrealizowanej, nowoczesnej inwestycji jest także centrum logistyczne Prologis Park Janki pod Warszawą. W oddanym do użytku w 2021 r. ogromnym parku magazynowym zastosowano m.in. inteligentny system efektywnego zarządzania mediami, energooszczędne oświetlenie, latarnie zasilane energią słoneczną i wiatrową czy innowacyjną kostkę brukową pochłaniającą dwutlenek węgla. Przewidziano przy obiekcie stacje ładowania samochodów elektrycznych, a dla pracowników powstał biopark – zielony teren rekreacyjny.
Ekologiczne postawy
Dla EURO bardzo ważne jest także wzmacnianie świadomości ekologicznej wśród klientów i wspieranie ich w codziennych działaniach na rzecz poprawy jakości środowiska, klimatu i planety. Ilość elektrośmieci co roku znacząco wzrasta, dlatego też sieć oferuje opcję odbioru elektroodpadów bezpośrednio z domu, gdy dostarczany jest nowy produkt.
W takim przypadku dostawa, montaż i odbiór starego urządzenia (tego samego rodzaju i pełniącego te same funkcje co sprzęt dostarczony) odbywa się w ciągu jednej wizyty. Takie rozwiązanie powoduje, że niepotrzebny sprzęt nie zalega w mieszkaniu, a dodatkowo auta dostawcze pokonują trasę do klienta tylko raz, ograniczając tym samym ślad węglowy. Odbierany wysłużony sprzęt jest następnie poddawany procesom recyklingu w przeznaczonych do tego zakładach przetwarzania.
Każdego roku firma odbiera od klientów tyle elektrośmieci, ile wypełniłoby aż 70 basenów olimpijskich. Sprzęty przekazywane są do profesjonalnych zakładów przetwarzania elektroodpadów, w których odzyskuje się z nich cenne surowce lub poddaje recyklingowi w bezpieczny dla środowiska sposób.
Ale w RTV EURO AGD troska o środowisko nie ogranicza się jedynie do inwestycji w nowoczesne rozwiązania i usługi proekologiczne. W ramach organizacji powołany został interdyscyplinarny zespół entuzjastów z różnych działów, którzy pracują nad nowatorskimi koncepcjami dotyczącymi rozwiązań dla środowiska. Projekty zespołu koncentrują się m.in. na ograniczeniu zużycia nieekologicznych surowców czy ochrony zasobów naturalnych. Do tego spółka inspiruje swoich pracowników i propaguje wśród nich dbanie o środowisko i zdrowy styl życia, czego przykładem jest doroczny event Eko Dzień w EURO.
To właśnie za konsekwentnie realizowaną strategię prośrodowiskową RTV EURO AGD zostało docenione w wielu prestiżowych plebiscytach. Jednym z nich jest ogólnopolska nagroda Laur Klienta, którą EURO zostało kolejny rok z rzędu wyróżnione w kategorii „Ekologiczne strategie w biznesie”.