Shell Helix ponownie doceniony

Łukasz Radzymiński, Dyrektor Sprzedaży w Dziale Olejowym Shell Polska

Marka olejów silnikowych Shell Helix ponownie została uhonorowana elitarnym wyróżnieniem Laur Konsumenta 2022 w kategorii „Oleje silnikowe i środki smarne”. To już szóste z rzędu złote godło w tym ogólnopolskim plebiscycie dla Shell Helix i podtrzymanie świetnej passy marki, która w ostatnich ośmiu latach otrzymała w kraju 16 nagród. Co wyróżnia oleje silnikowe Shell Helix i dlaczego tak chętnie wybierają je polscy kierowcy? Wyjaśnia Łukasz Radzymiński, Dyrektor Sprzedaży w Dziale Olejowym Shell Polska.

– Dlaczego złoty Laur Konsumenta to tak ważna nagroda dla marki Shell?
– To wyróżnienie jest dla nas bardzo istotne, ponieważ podstawę oceny w plebiscycie stanowią opinie klientów. To oni wybierają marki, produkty oraz usługi, które z ich perspektywy najbardziej wyróżniają się na polskim rynku oraz są godne polecenia. Ta nagroda jest wyrazem ich zaufania. Bardzo się cieszymy, że konsumenci w Polsce po raz kolejny uznali markę Shell Helix za jedną z najbardziej rozpoznawalnych i wyróżniających się wśród olejów silnikowych do samochodów osobowych. Tego typu uznanie stanowi silną rekomendację dla innych kierowców i ważny element w budowaniu wizerunku marki.
– Za co klienci cenią oleje Shell Helix?
– Wiemy, że kierowcy wybierają oleje Shell Helix Ultra 0W, ponieważ stworzono je z myślą o najwyższych osiągach silnika i niższym zużyciu paliwa. Ale jesteśmy również świadomi, że trzech na czterech właścicieli aut na świecie martwi się zanieczyszczeniem powietrza powodowanym przez samochody, a 43% klientów chce, by producenci ułatwiali im dokonywanie ekologicznych wyborów. Zdajemy sobie sprawę, że kierowcy chcą nie tylko czerpać radość z jazdy, ale także robić to w odpowiedzialny sposób. My zaś jesteśmy od tego, by pomagać warsztatom i producentom samochodów wychodzić naprzeciw ewoluującym potrzebom klientów.
– W jaki sposób to się dzieje?
– M.in. spełniamy rosnące obostrzenia w zakresie emisji i coraz większe wymagania klientów dotyczące rozwiązań przyjaznych dla środowiska. Od początku 2021 roku cała gama produktów Shell Helix Ultra 0W jest neutralna emisyjnie. Zmniejszenia emisji dokonaliśmy na różnych polach, przede wszystkim dzięki energooszczędnej produkcji, ograniczeniom emisji w łańcuchu logistycznym, a także w dziedzinie wykorzystania materiałów do opakowań. Zmniejszyliśmy ich masę, a do wytworzenia części opakowań wykorzystujemy materiał pochodzący z recyklingu. Warto wspomnieć też o zwiększonej wydajności i trwałości olejów 0W. Produkty lekkobieżne potrzebują mniej energii do wytworzenia i utrzymania filmu smarowego, dzięki czemu konsumpcja paliwa jest mniejsza, a emisja CO2 i innych gazów niższa.
– Czy działania te dotyczą tylko marki Shell Helix?
– Nie, to element globalnej strategii firmy. Celem Shell jest, aby do 2050 roku lub wcześniej stać się biznesem energetycznym o zerowej emisji netto. By to osiągnąć, realizujemy działania w trzech filarach. Pierwszym jest unikanie emisji dzięki optymalizacji procesów oraz materiałów. M.in. do floty transportowej Shell włączyliśmy ciężarówki zasilane LNG, które emitują o 22% mniej gazów cieplarnianych niż tradycyjne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym. Drugi filar to ograniczanie emisji w zakładach Shell poprzez korzystanie m.in. z energii odnawialnej. Ponad 50% energii elektrycznej wykorzystywanej w naszych zakładach produkcyjnych pochodzi ze źródeł odnawialnych. Od 2016 roku Shell obniżył emisję CO2 związaną z wytwarzaniem środków smarnych o ponad 30%. Trzeci filar to kompensacja emisji, których nie da się uniknąć lub ograniczyć. Odbywa się ona za pomocą kredytów węglowych opartych na ochronie przyrody i obejmuje wszystkie etapy cyklu życia produktów, od momentu pozyskania surowców po utylizację produktu.
– Czy konsumenci w Polsce mają świadomość zachodzących zmian i znaczenia nowoczesnych olejów silnikowych?
– Udział olejów niskolepkościowych w ogólnej sprzedaży znacząco się zwiększa i następuje to szybciej niż odnowa floty pojazdów. Dla nas to dowód na wzrost świadomości proekologicznej kierowców. Oleje Shell Helix są też wybierane na tzw. fabryczne zalanie przez wielu wiodących producentów samochodów w Europie. Nasze oleje jako jedyne na świecie są produkowane z gazu ziemnego przy wykorzystaniu opatentowanej technologii Shell PurePlus. Gwarantuje ona uzyskanie czystej bazy olejowej, praktycznie pozbawionej wszelkich zanieczyszczeń, co finalnie przekłada się na osiągi, ochronę i żywotność jednostki napędowej. Z różnych względów klienci liczą się z zaleceniami producentów silników, a dzięki temu rośnie też ich świadomość dotycząca innowacyjnych olejów.

You may also like...

error

Enjoy this blog? Please spread the word :)

RSS
LinkedIn
Share
Follow by Email