Sukces zbudowany na wartościach rodzinnych

W misiu Tous zakochały się miliony kobiet na całym świecie. To właśnie ten mały niedźwiadek zainspirował Rosę Oriol do stworzenia nowego symbolu współczesnej kobiety. Dzisiaj markę Tous tworzą silne, kreatywne kobiety, które dbają o to, żeby historia rodzinnego klejnotu nigdy nie została zapomniana.

Pewnego razu w Mediolanie…

– Na pierwszym miejscu są zawsze wartości rodzinne i budowanie wspólnie czegoś trwałego – mówi Rosa Tous, wiceprezeska firmy. Wszystko zaczęło się, gdy w 1985 roku Rosa Oriol wybrała się w podróż do Mediolanu. Przechadzając się kolorowymi uliczkami stolicy mody, zwróciła uwagę na jedną z wystaw sklepowych. Za szklanymi oknami zobaczyła pluszowe misie. Zrobiły na niej niemałe wrażenie – przypomniały o słodkich chwilach dzieciństwa i wzruszyły swoją prostotą. – Przywróciły wszystkie wspólne, ciepłe wspomnienia czasów niewinności, czułości, gier i bezpieczeństwa – mówiła później Rosa. Nostalgia za dawnymi czasami była tak silna, że widok wystawy na długo pozostał w pamięci Rosy. Kiedy wróciła do domu, zaczęła zastanawiać się, co może wynieść z tego nieoczekiwanego przeżycia. W końcu z jednym z pluszowych przyjaciół wróciła do Hiszpanii, gdzie postanowiła wykorzystać jego wizerunek w rodzinnej firmie.
Rodzinna firma, czyli zakład zegarmistrzowski teścia Rosy prowadził działalność nieprzerwanie od 1920 roku. Dopiero po 45 latach stery przejęła Rosa i jej mąż – Salvador Tous, z którym wzięła ślub w 1965 roku. Para rozpoczęła projektowanie biżuterii. – Pierwsze egzemplarze stworzyliśmy z przerobionego złota i wykorzystaliśmy klasyczne techniki, takie jak plecione nici. Zrewolucjonizowaliśmy świat biżuterii, tworząc przyjazną atmosferę wokół naszych produktów. Zdemokratyzowaliśmy świat biżuterii, czyniąc ją dobrem luksusowym dostępnym dla wszystkich – wspominała Rosa.
Jednak wróćmy do historii misia. Po powrocie z Mediolanu Rosa zadała swoim współpracownikom pytanie: Jak można wykorzystać wizerunek misia? W odpowiedzi otrzymała serię rysunków od zatrudnionego szkicownika, które przedstawiały różnorodne wersje niedźwiadka. Jej serce skradła ta najprostsza, chociaż spotkało się to z niemałym sprzeciwem. Jednak Rosa potrafiła postawić na swoim.
Upór i nieustępliwość spowodowały, że to właśnie bardzo skromny w formie złoty miś stał się symbolem firmy Tous w 1985 r. Rosa lubiła godzić obowiązki w firmie z wychowaniem dzieci. Ale w tamtych czasach niewiele kobiet było aktywnych zawodowo. Już cztery lata później powstał pierwszy sklep Tous w Barcelonie. Ludzie nazywali go jubilerem z otwartymi drzwiami, co było niemałym osiągnięciem – dzięki temu sklep zyskał ogromną popularność.

Czułość kluczem do sukcesu

Niedźwiadek Tous reprezentuje to, co marka przekazuje od lat – czułość. Rosa Tous, wiceprezeska firmy, mówi że na poziomie zawodowym „czułość” rozumie jako dbanie o klienta, dotrzymywanie obietnicy i troszczenie się o swoich współpracowników. Gdyby rozszerzyć znaczenie tego słowa, może być ono nawet filozofią życia. Zaangażowanie, pasja i uważność to cechy, które łączą wszystkich pracowników firmy. Miś Tous stał się globalnym symbolem łagodności i miłości.
Marka słynie z tego, że każdy miś jest wykonany z dbałością o najmniejsze szczegóły. Zespół ciągle poszukuje nowych technik biżuteryjnych, analizuje trendy, ale tworzy również kolekcje, które nigdy się nie znudzą. Sięga po ponadczasowe kamienie szlachetne – każdy z nich zachwyca inną kolorystyką, a odpowiedni szlif pozwala wydobyć ich ukryte piękno.

Plany na przyszłość

Obecnie Tous jest świetnie prosperującym, międzynarodowym przedsiębiorstwem. Globalna marka posiada aż 700 butików w 53 krajach świata. To kobiety grają tam pierwsze skrzypce. Marka podkreśla, że zawsze chętnie zatrudniali kobiety, a na stanowiskach kierowniczych stanowią one dużo wyższy procent niż w większości firm na świecie. Rodzinne wartości są dalej na pierwszym miejscu – trzy siostry z rodziny Tous zajmują najważniejsze stanowiska w firmie. Alba jest prezeską, Rosa wiceprezeską, a Marta dyrektorką kreatywną. Każda z nich odgrywa inną rolę, ale dzięki temu idealnie się uzupełniają.
Tous zwraca również uwagę na zrównoważoną produkcję – dba o odzyskiwanie i ponowne wykorzystanie materiałów. Ich starania zostały docenione przez Responsible Jewellery Council, organizację ustanawiającą standardy etyki biznesu i odpowiedzialnej produkcji. Firma Tous wykazała się efektywnością energetyczną, zaangażowaniem w dziedzictwo kulturowe (udział w renowacji historycznych sklepów jako wyraz szacunku dla kultury i tradycji sektora) oraz starannym pozyskiwaniem surowców w celu zapewnienia odpowiedzialnych i zrównoważonych dostaw.
Produkty Tous cieszą się niezwykłą popularnością nie tylko w rodzinnej Hiszpanii. Marka otrzymała możliwość posługiwania się złotym Laurem Klienta 2021 dzięki najwyższej jakości produktów – w tym torebek damskich i akcesoriów modowych. Laur Klienta to pierwszy i jednocześnie najbardziej liczący się certyfikat konsumencki w kraju, przyznawany w wyniku przeprowadzanego plebiscytu powszechnej popularności produktów oraz usług. Polki pokochały uroczego misia i stały się wiernymi fankami Tous. Klientki Tous podzielają wartości marki. Są nowoczesne, radosne i pełne miłości – dla siebie i świata. Tous tworzy dostępną, ale luksusową biżuterię dla kobiet młodych duchem. Każda kobieta wrażliwa na piękno i sztukę znajdzie w ofercie marki coś dla siebie.

You may also like...

error

Enjoy this blog? Please spread the word :)

RSS
LinkedIn
Share
Follow by Email