W IKEA stawiamy na wartości

Co sprawia, że w obliczu zachodzących zmian pracodawca pozostaje wiarygodny a pracownicy mu ufają? W IKEA wierzymy, że odpowiedzią na to jest kultura organizacji i jej wartości. Świadomość, że – niezależnie od sytuacji – firma trzyma się ustalonych przez siebie zasad daje zatrudnionym w niej osobom pewność, że pracodawca jest nie tylko szczery, ale i stabilny.

Dlatego takie podejście stanowi podstawę naszych działań w IKEA. Chcemy, aby nasi pracownicy czuli, że nasze wartości pozostają niezmienne bez względu na okoliczności. Sytuacja spowodowana przez epidemię, z którą musieliśmy się zmierzyć, była tego najlepszym dowodem. Wspólna praca oraz doświadczenie, które zdobyliśmy w tym czasie, umocniły nas jeszcze bardziej – jako organizację i ludzi. Naszym celem jest zadbanie o to, aby pracownicy IKEA – na wszystkich stanowiskach i w każdej jednostce – mieli świadomość, że zawsze mogą na nas liczyć. I to naprawdę w każdej sytuacji.

Z tego powodu część benefitów, które oferujemy naszym pracownikom, ma na celu zapewnienie im poczucia bezpieczeństwa. Każda z osób pracujących w zespole IKEA otrzymuje m.in. dodatkowy pakiet opieki medycznej, ubezpieczenie NNW oraz możliwość skorzystania z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, jeśli będzie tego potrzebować.  Dbamy też o wsparcie w sytuacjach, które choć dla pracowników są powodem do radości, są również sporą zmianą w życiu – dlatego oferujemy różne benefity okolicznościowe, a wśród nich m.in. ten związany z narodzinami dziecka. W tym przypadku trzeba przecież stanąć przed niemałym wyzwaniem – opieką nad nowym członkiem rodziny. W IKEA zależy nam, aby oboje rodzice mieli równe szanse na budowanie relacji z dzieckiem od pierwszych chwil jego życia, dlatego od stycznia 2020 r. wprowadziliśmy w Polsce dodatkowy, płatny miesiąc urlopu ojcowskiego. Te, dla wielu niepozorne, 4 tygodnie wspierają świeżo upieczonych rodziców w tym niezwykłym, ale i wymagającym czasie, dając im większą swobodę dotyczącą podziału obowiązków. W tym roku wyzwaniem dla rodzin okazała się również epidemia – dlatego wsparliśmy zarówno finansowo, jak i dodatkowym płatnym urlopem tych rodziców, którzy z powodu zamkniętych przedszkoli i szkół musieli zająć się starszymi dziećmi. Dodatkowo, tam gdzie to możliwe, wprowadziliśmy elastyczne godziny pracy i możliwość zdalnego wykonywania obowiązków, aby zadbać o komfort pracowników i ich rodzin.

Ta otwartość na zmiany i umiejętność szybkiego dopasowywania się do świata wokół nas to coś, co pozwala nam działać w każdej sytuacji. W IKEA, zdobywając cenne doświadczenie, nieustannie myślimy o przyszłości. Takie podejście pozwala nam zapewnić ciągłość biznesu, bez której nie moglibyśmy zadbać o nasz zespół. Istotnym elementem takiego podejścia jest troska o rozwój i kompetencje pracowników. W obliczu ostatnich zmian rozwój mógł zejść na dalszy plan, dla nas jednak był i nadal pozostaje kluczową kwestią w realizacji naszych długoterminowych celów. Dlatego w ostatnich miesiącach stworzyliśmy nowe narzędzia i rozwiązania, dzięki którym wszystkie osoby będące częścią zespołu IKEA mogą poszerzać swoją wiedzę i umiejętności. Nie tylko korzystając z e-learningów, ale również zdobywając doświadczenie w różnych działach i na różnych stanowiskach oraz podejmując się nowych zadań, dzięki którym razem z IKEA stale rosną.

Wierzymy, że to właśnie dzięki takiemu podejściu do rozwoju i troski o ludzi możemy się rozwijać. Jako pracownicy, jako zespoły i jako IKEA. By robić to, co jest dla nas najważniejsze – tworzyć lepsze codzienne życie dla wielu ludzi. Zarówno dla naszych klientów, jak i pracowników.

You may also like...

error

Enjoy this blog? Please spread the word :)

RSS
LinkedIn
Share
Follow by Email